چشم انداز روشن در انتظار بازار مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، طبق آمار بانک مرکزی، رشد قیمت متوقف شده است و نوید روزهای باثبات در بازار را می دهد گفت: چشم انداز بازار مسکن روشن است.

مجید کیانپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، با اشاره به چشم انداز بازار مسکن تا پایان سال اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش بازار مسکن که توسط بانک مرکزی منتشر شده است، تمام شاخص ها و آمارها از بهبود نسبی بازار مسکن حکایت دارد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار بانک مرکزی، تعداد معاملات مسکن در مهرماه امسال 3400 واحد مسکونی بود که این میزان نسبت به ماه قبل 22 درصد رشد داشته است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین طبق آمار بانک مرکزی، رشد قیمت متوقف شده است و نوید روزهای باثبات در بازار را می دهد، افزود: طبق آمار بانک مرکزی میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در مهرماه 12 میلیون و 700 هزار تومان بوده است که فقط 0.9 درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته که این میزان رشد نیز به دلیل افزایش قیمت در منطقه یک تهران بوده در حالی که در سایر مناطق قیمت ها کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه حداقل به استناد آمارها شاهد یک روند با ثبات در بازار مسکن هستیم، گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که باعث تداوم این روند و حتی کاهش محسوس قیمت مسکن می شود تولید انبوه مسکن است که در این زمینه دولت برنامه اقدام ملی مسکن را در دستور کار قرار داده و می طلبد اجرای این طرح هر چه سریع تر در دستور کار دولت قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پاسخ به تقاضای مصرفی باید مهمترین برنامه سیاستگذاران بازار مسکن باشد، افزود: اگر تقاضای واقعی بازار با برنامه های بالقوه دولت پاسخ داده شود، قطعا بازار مسکن به ثبات قطعی خواهد رسید.

کیانپور با بیان اینکه سوداگری در بازار مسکن دیگر برای سوداگران سودی ندارد، گفت: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد انگیزه‌ای برای ورود سرمایه‌های کاذب و سوداگرانه وجود ندارد و هر سرمایه‌ای با این هدف وارد بازار شود قطعا نمی تواند سودآور باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: تمام نشانه ها برای ادامه روند کاهشی و همچنین تثبیت قیمت ها در بازار مسکن وجود دارد و همانطور که از آمارها نیز مشخص است چشم انداز بازار مسکن روشن است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر چند ساماندهی بازار مسکن بر روی ریل خود قرار گرفته، اما باید از هم اکنون مراقبت کرد تا مبادا دوباره این بازار بازیچه دست سوداگران شود و عده ای خاص با انگیزه های سفته بازی وارد بازار شوند.

۱۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۱۱