پیشنهاد انبوه سازان برای افزایش وام مسکن مهر تا 36 میلیون تومان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران از تهیه بسته‌ای از سوی انبوه‌سازان و ارائه آن به دولت برای افزایش وام مسکن مهر از 15 میلیون تومان به 36 میلیون تومان خبر داد.
ایرج رهبر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: انبوه سازان در تازه‌ترین نشست‌های خود تصمیم گرفته‌اند تا بسته و پیشنهادی به دولت ارائه کنند که وام مسکن مهر از 15 میلیون تومان کنونی به 36 میلیون تومان افزایش یابد تا هرچه سریعتر مسکن مهر به نتایجی که مدنظرش بود برسد.
وی با بیان اینکه این پیشنهاد تا دو هفته دیگر به دولت ارائه می شود گفت: در این پیشنهاد جدید متقاضی 4 میلیون تومان آورده خواهد داشت که با 36 میلیون تومانی که سیستم بانکی در نظر خواهد گرفت جمعا این وام به 40 میلیون تومان خواهد رسید.
به گفته وی،برای ساخت و تکمیل یک واحد مسکونی 75 متری در قالب مسکن مهر 40 تا 45 میلیون تومان نیاز است که امیدواریم دولت با این پیشنهاد انبوه سازان موافقت کند.
*مخالف افزایش وام خرید مسکن
رهبر با تأکید بر اینکه مخالف افزایش سقف وام خرید مسکن است گفت: افزایش سقف وام مسکن نمی تواند به نفع بازار مسکن باشد بلکه دولت می تواند با ارائه وام ساخت و سپس انتقال آن از سوی سازنده به خریدار، هم به سازنده و ساخت مسکن و هم به خریدار مسکن کمک کند.
*آغاز ساخت 20 هزار مسکن توسط انبوه سازان
رئیس انجمن انبوه سازان از آغاز ساخت 20 هزار واحدمسکونی در قالب مسکن مهر توسط انبوه سازان خبر داد و گفت: در قالب مسکن مهر انبوه سازان تفاهمنامه‌ای با دولت امضا کرده‌اند که بر اساس آن 20 هزار واحد مسکونی در سلطان آباد (مهرشهر) در واحدهای 50 متری و 75 متری احداث خواهد شد.
به گفته وی، در حال حاضر کلنگ احداث 4600 واحدمسکونی از 20 هزار واحد مسکونی مزبور به زمین زده شده است.
۱۰ آبان ۱۳۸۸ ۱۶:۳۷