شرط تداوم روند کاهشی قیمت مسکن

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: شرط ثبات بازار مسکن و‌ ادامه روند کاهشی قیمت تداوم سیاست تولید انبوه مسکن و سیاست های تنظیم بازار است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، علیم یارمحمدی، با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: بازار مسکن در شرایط کنونی پس از مدت ها التهاب و افزایش قیمت، دچار ثبات و آرامش شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علت اصلی ثبات بازار مسکن را می توان اشباع شدن قیمت ها در بازار و عدم تمایل خریداران برای خرید مسکن جدید دانست.
وی ادامه داد: البته وزارت راه و شهرسازی نیز در چند ماه اخیر برنامه ریزی هایی را برای تولید مسکن انبوه صورت داده که این مسئله از نظر روانی در مدیریت بازار مسکن اثرگذار بوده است.
یارمحمدی ادامه داد: در شرایط کنونی شاهد روند کاهشی قیمت مسکن هستیم و این روند تداوم دارد، البته این موضوع تا زمانی پایدار است که سیاست های تولید مسکن و تنظیم بازار ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه مهم ترین راه کار دولت برای کنترل قیمت های مسکن، تولید انبوه ملک است، تاکید کرد: با این اقدام عرضه افزایش یافته و تقاضا وضعیت معقولی به خود می گیرد.
یارمحمدی ادامه داد: بر اساس آمارها دولت باید سالانه 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید تولید کند تا زوج های جوان و خانوارهای دیگر بتوانند صاحب مسکن شوند، اما در این شرایط میزان حداقلی از این برنامه ها محقق می شود.
عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا در صورت تولید مسکن به میزان معقول، ما در آینده شاهد کاهش قیمت مسکن بیش از وضعیت کنونی خواهیم بود.
این نماینده مردم در مجلس همچنین تاکید کرد: در شرایط کنونی زمینه برای تحریک سازندگان به تولید مسکن فراهم است، حال دولت باید با ارایه راه کارهای تشویقی از جمله ارایه زمین رایگان، سازندگان را به سمت تولید مسکن ترغیب کند.

۱۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۳۲