الزامات توسعه ساخت و ساز پایدار

الزامات توسعه ساخت و ساز پایدار
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با اعلام الزامات توسعه ساخت و ساز پایدار در این مجموعه پروژه های این شرکت، پیشنهاداتی را در زمینه ایجاد ساز و کار لازم و اجرایی کردن فرآیند ممیزی و صدور شناسنامه انرژی برای ساختمان‌ها ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، چهارمین نمایشگاه ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی 4 تا 6 آذر ماه امسال در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار شد که مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن نیز در این نمایشگاه حضور داشت.

از اهداف برگزاری این همایش، بررسی قوانین موجود در حوزه مدیریت انرژی در صنعت ساختمان، بررسی راهکارهای مهندسی به منظور ساخت و ساز پایدار، ایجاد هم افزایی میان ارگان‏ های ذی‏ربط جهت اجرای قوانین بهینه‏ سازی مصرف انرژی و حضور شرکت های سازنده، تامین کننده و شهرداری های مناطق مختلف تهران در نمایشگاه سه روزه ساختمان پایدار بوده است.

روزبه ظهیری هاشمی با بیان اینکه راهکارهای توسعه ساخت و ساز پایدار در گروه سرمایه‌گذاری مسکن در راستای اهمیت بخش ساختمان در حوزه انرژی، موانع تحقق برنامه‌های بهینه سازی مصرف منابع و انرژی در بخش ساختمان و تبیین رویکرد استراتژی‌های گروه در ساخت و ساز پایدار است، پیشنهاداتی را در زمینه ایجاد ساز و کار لازم و اجرایی کردن فرآیند ممیزی و صدور شناسنامه انرژی برای ساختمان‌ها، همکاری با نهادهای دولتی و ایجاد مکانیزم‌های کلی تشویقی برای انبوه سازان با استانداردهای قابل قبول در حوزه انرژی ارایه کرد.

ارایه تجارب گروه سرمایه‌گذاری مسکن در قالب کارگاه و پانل تخصصی

درروز سوم این همایش گروه سرمایه‌گذاری مسکن در یک کارگاه تخصصی با عنوان «فرایند طراحی، انتخاب تکنولوژی و بهینه سازی انرژی با رویکرد پایداری» که توسط شقایق یگانه، مدیر تحقیق و توسعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن و یکی از کارشناسان انرژی شرکت مهندسین مشاور سرمایه‌گذاری مسکن و همچنین یکی از کارشناسان مرکز تحقیقات راه و مسکن ارایه شد، فرآیندهای گروه، مدل‌های بهینه سازی انرژی و انتخاب فناوری و تجربیات شرکت در زمینه‌ انبوه سازی با رویکرد پایداری نیز تشریح شد.

از دیگر برنامه‌های جانبی این رویداد، پانل معرفی «فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی واحدهای در حال فروش» گروه بود که مدیر فروش شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، شرایط فروش پروژه‌های در حال واگذاری را به صورت کامل تشریح کرد.

در این مراسم مسوولان عالی رتبه وزارت راه و شهرسا‌زی، شهردار تهران، شورای شهر تهران، وزارت نیرو، سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان ملی استاندارد ایران، شهرداری‌ها، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت نیز حضور داشتند.

۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۳۸