مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن:

طرح آباد کلید خورد/ ساخت ۶ هزار و ۵۲۱ واحد جدید در کشور

طرح آباد کلید خورد/ ساخت ۶ هزار و ۵۲۱ واحد جدید در کشور
طرح آباد با عنوان «آغاز، بهبود، اقدامی دوباره» که توسط گروه سرمایه گذاری مسکن برای احداث 6521 واحد در سراسر کشور تعریف شده است، با حضور مدیرعامل بانک مسکن رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن؛ این مراسم که 18 آذر ماه امسال با حضور مدیر عامل بانک مسکن، هیات مدیره و مدیران بانک مسکن، مدیر عامل، هیات مدیره گروه مالی بانک مسکن، هیات مدیره، معاونین، مدیران و مدیران عامل شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن در سالن اجتماعات گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار گردید.

رونمایی از طرح آباد

 

در این مراسم رحیمی انارکی، مدیر عامل بانک مسکن، فرشچیان، رئیس هیات مدیره گروه سرمایه‌گذاری مسکن، ظهیری هاشمی، مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن و مروج، معاون فناوری و مدیریت ساخت به سخنرانی پرداختند و در پایان مراسم مدیر عامل بانک و مدعوین حاضر در جلسه، لوح یادبود رونمایی طرح آباد را امضا کردند.

رونمایی از طرح آباد

سخنرانی رحیمی انارکی، مدیر عامل بانک مسکن

 

ابوالقاسم رحیمی انارکی ضمن تقدیر از عملکرد شرکت سرمایه گذاری مسکن در سال های اخیر افزود: در زمانی که به عنوان هیات مدیره بانک مسکن فعالیت می‌کردم یک نگرانی نسبت به آینده شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن داشتم اما از زمانی که مسئولیت مدیریت بانک  را پذیرفتم با توجه به اطلاعاتی که کسب کردم به آینده امیدوارتر شدم.

مدیر عامل بانک با بیان اینکه خیلی امیدوارم نبودم شرکت سرمایه گذاری مسکن حرکت خیزشی داشته باشد، افزود: اولین مساله  این بود که زمین های در اختیار شرکت برای ساخت مسکن به حداقل رسیده بود و بر هیمن اساس شرکت در چند سال گذشته فقط در پروژه های به صورت مشارکتی فعالیت می کرد و تعداد واحد های در حال اجرا به شدت کاهش پیدا کرد.

رحیمی انارکی گفت بنابراین از اینکه حرکت موثری در گروه سرمایه گذای مسکن انجام شود، چندان امیدوار نبودم. از طرف دیگر شرکت با بدهی معوق ناشی از پرداخت تسهیلات بانک مسکن مواجه بود و پروژه های شرکت نیز منجمد شده بود و شاهد یک رکود بودیم تا اینکه با چشم انداز مناسبی مواجه شدیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز یکی از بهترین روزهای کاری من در بانک مسکن است که شرکت با این خیزش مواجه شده، افزود: در واقعا خرسندم که شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن تمام مسائل و مسکلات را پشت سر گذاشت.

مدیر عامل بانک با بیان اینکه امروز مطالبات معوق شرکت به رقم ناچیزی رسیده است، گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون متر مربع پروژه در شرکت در حال اجرای است، ضمن اینکه اقداماتی در حال انجام ایت تا ذخایر زمین را افزایش دهیم.

رحیمی انارکی تاکید کرد: خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی نیز دید حمایتی بسیار خوبی به شرکت سرمایه گذاری مسکن دارد و قول مساعدت داده تا از مجموع فعالیت های شرکت حمایت کند.

وی ادامه داد اتفاق دیگری که در گروه سرمایه گذاری مسکن رخ داده، برنامه های این شرکت برای اتقای کیفیت ساخت است که دلگرم کننده ایت، امیدوارم در پروژه های شرکت شاهد روزی باشیم که به محض کلنگ اجرای پروژه، متقاضیان به صف شوند.

 

رونمایی از طرح آباد

 ظهیری با اشاره به اینکه پروژه‌های مشارکتی با شهرداری‌ها، شهر‌های جدید و شرکت‌ بازآفرینی شهری تعریف کرده‌ایم، گفت: ساخت ۷ هزار و ۱۰۰ واحد با متراژ ۱.۱ میلیون مترمربع برنامه‌ریزی شده و در قالب ۳۴ پروژه که ۱۸ پروژه آن مشارکت با بازآفرینی شهری در شهر‌های جدید است اجرا می‌شود. او افزود: در شهر‌های جدید هم ۱۴ پروژه ملکی با مالکیت خود شرکت عمران شهر‌های جدید تعریف کرده‌ایم.

 مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن افزود: ساخت  ۱۰ پروژه از این تعداد طرح آغاز شده و روش‌هایی هم مبتنی بر بازار سرمایه برای تأمین منابع مالی را در نظر گرفته‌ایم. ظهیری افزود: در آینده‌ای نزدیک برای تأمین منابع مالی، ۵۰ میلیارد تومان اوراق منتشر می‌کنیم. او یادآور شد: ۸۰ میلیارد تومان هم اوراق صکوک اجاره را هم به زودی منتشر خواهیم کرد.

 

 مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن تصریح کرد: در یک سال اخیر، ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی تسهیلات جاری را تسویه کرده‌ایم و سیاست ما در این بخش، ساخت واحد‌های مسکونی پایدار برای اقشار متوسط جامعه است. ظهیری تأکید کرد: با ساخت این واحد‌ها سعی خواهیم کرد سودآوری را برای حوزه بانکی کشور فراهم و از طرف دیگر زمینه را جهت رونق تولید بخش مسکن فراهم کنیم.

 او با اشاره به اینکه برنامه ساخت پروژه‌های جدید مسکونی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم، گفت: سعی کرده‌ایم در قالب طرح آباد که شامل آغاز، بهبود و اقدامی دوباره است، بتوانیم زمینه افزایش تولید مسکن را فراهم کنیم.

 مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن تصریح کرد: هدف ما تولید مسکن باکیفیت برای اقشار متوسط جامعه است که این امر در راستای سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی جهت افزایش تولید و عرضه مسکن است.

رونمایی از طرح آباد

سید مسعود مروج: در سراسر کشور پروژه‌های متعددی تعریف کرده‌ایم.

مروج، معاون فناوری و مدیریت ساخت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در معرفی این طرح گفت: در قالب این طرح ظرف یک سال و نیم آینده، 655 واحد مسکونی به زیربنای 136 هزار و 185 متر مربع در فاز یک مجتمع مسکونی آیمان تبریز، 1429 واحد مسکونی به زیربنای 197 هزار و 621 مترمربع در مجتمع مسکونی مرکز شهر جدید اندیشه، 836 واحد مسکونی به زیربنای 167هزار و 247 مترمربع در مجتمع مسکونی پردیس گلبرگ تهران( بزرگراه شهید باقری) و 596 واحد مسکونی به زیربنای 87 هزار و 261 مترمربع در مجتمع مسکونی صدرای شیراز (شار) احداث خواهد شد.

همچنین 397 واحد مسکونی به زیربنای 55713 مترمربع در مجتمع مسکونی- تجاری مقدم تهران،139 واحد مسکونی به زیربنای 18هزار و 308 مترمربع در مجتمع مسکونی زهتابی تهران، 271 واحد مسکونی به زیربنای 45 هزار و 360 مترمربع در مجتمع مسکونی باران رشت و 258 واحد مسکونی با زیربنای36هزار و 965 مترمربع در مجتمع مسکونی- تجاری رضوان قم ساخته می شود.

علاوه بر این مجتمع 79 واحدی مسکونی تجاری فردین پور اراک به زیربنای 12 هزار و 652 مترمربع، مجتمع 90 واحدی مسکونی گل نرگس اصفهان به زیربنای 17 هزار و 243 مترمربع، مجتمع 55 واحدی مسکونی شکریه همدان به زیربنای 10 هزار و 226 متر مربع و مجتمع 300 واحدی مسکونی سرو اراک به زیربنای41 هزار و 591 متر مربع در قالب این طرح ساخته می شود.

در مشهد مقدس نیز قرار است مجتمع 137 واحدی مسکونی لاله به زیربنای 15 هزار و 595 مترمربع، مجتمع 128 واحدی خلیل به زیربنای 14 هزار و 622 متر مربع و مجتمع 56 واحدی مسکونی نارنج به زیربنای 7508 متربع احداث شود.

 علاوه بر این در قالب طرح آباد، چندین دیگر شامل 98 واحد مسکونی در تبریز، 58 واحد در اردبیل، 316 واحد در شهر جدید پردیس، 46 واحد در اصفهان، 112 واحد در جزیره کیش، 46 واحد در بوشهر، 175 واحد در شهر جدید اندیشه، 168 واحد در کرج، 24 واحد در بابلسر و حدود 50 واحد مسکونی دیگر در کرمان و سمنان احداث می‌شود

 

رونمایی از طرح آباد

احمد فرشچیان، رییس هیات مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن نیز در این مراسم با بیان اینکه این شرکت در ریل هدف گذاری اصلی خود قرار گرفته ایت، گفت: در دوران مدیریت دکتر ظهیری روند رو به رشد شرکت سرعت گرفته ایت و به زودی به دوران طلایی خود می‌رسد.

رییس هیات مدیره گروه سرمایه گذاری مسکن  ادامه داد: باید اعتراف کنیم طی یکسال و نیم اخیر  انتظار چنین توسعه ای را نداشتیم به طوری که در این مدیت اجرای 6500 واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت و بر اساس هدف گذاری صورت گرفته  تا سال آینده  تعداد پروژه های تعریف شده شرکت به 10 هزار متر مربع خواهد رسید.

فرشچیان همچنین این نوید را داد که گروه سرمایه گذاری مسکن به دنبال ایجاد ذخیره زمین برای پروژه های آینده است.


رونمایی از طرح آباد
رونمایی از طرح آباد
رونمایی از طرح آباد

۲۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱