نیکزاد: تمام تلاش دولت عدم افزایش قیمت زمین و مسکن است

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: تمام تلاش دولت این است تا قیمت زمین و مسکن در کشور افزایش نیابد.
"علی نیکزاد" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در عین حال دولت در بخش مسکن بدنبال این است که سرمایه گذاران در زمینه ساخت و ساز بتوانند در حد معقول و بالاتر از تورم سود کسب کنند.
وی بر ضرورت رونق ساخت وساز در کشور تاکید کرد و افزود: با افزایش ساخت و ساز در کشور نه تنها بخش های مختلف زیرمجموعه آن بلکه اقتصاد ملی و تولید کشور نیز رونق خواهند گرفت.
وزیر مسکن و شهرسازی از افزایش ساخت و ساز در طرح مسکن مهر خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون نفر در کشور برای دریافت مسکن مهر واجد شرایط تشخیص داده شده اند که تاکنون 423 هزار نفر بمنظور آماده سازی برای دریافت وام 150 میلیون ریالی و پروانه ساختمان معرفی شده اند.
نیکزاد تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با بانک مسکن در زمان حاضر در زمینه پرداخت وام مسکن مهر، مشکلی برای واجدین شرایط وجود ندارد و متقاضیان می توانند برای دریافت آن اقدام کنند.
وزیر مسکن و شهرسازی تاکید کرد: هم اکنون وضعیت پرداخت تسهیلات مسکن مهر در شرایط مطلوبی قرار دارد زیرا بانک مسکن اعتبار مورد نیاز را در این زمینه تامین و به شعب ابلاغ کرده است.
وی با بیان آنکه برای توسعه ساخت و ساز در کشور در سه مقوله برنامه ریزی شده است،
افزود: در این سه بخش ساخت سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی، تدوام ساخت و ساز در شهرهای زیر 25 هزار نفر و اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای بزرگ را در دست اقدام داریم.
نیکزاد خاطرنشان کرد: اکنون در شهرهای زیر 25 هزار نفر در سطح کشور 110 هزار واجد شرایط برای دریافت طرح مسکن مهر معرفی شده اند.
وی افزود: از آنجا که در شهرهای بزرگ و کلانشهرها واگذاری زمین به متقاضیان عملی نیست لذا واگذاری زمین مسکن مهر در تهران در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و تا حدودی در پردیس، در تبریز در شهر جدید سهند و مشهد شهر جدید گلبهار برای واجدین شرایط در نظر گرفته شده است.
۱۱ آبان ۱۳۸۸ ۱۶:۱۰
IRNA |