تضمین خرید آپارتمان از انبوه‌سازان و پرداخت وام 15 میلیونی

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در صورتی که انبوه‌سازان اقدام به ساخت مسکن برای بیش از 30 نفر کنند، علاوه بر پرداخت وام 15 میلیون تومانی ساخت، واحدهای آنها خریداری و به متقاضیان مسکن مهر واگذار می‌شود.
علی نیکزاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: وزارت مسکن به انبوه‌سازانی که قصد ساخت مسکن برای بیش از 30 نفر را دارند، تضمین خرید مسکن داده و علاوه بر آن به ازاء هر واحد مسکونی به آنها 15 میلیون تومان وام پرداخت می‌کند.
وی با بیان اینکه این آئین‌نامه هم در قالب مسکن مهر و هم در مشمول افرادی که خود دارای زمین هستند، خواهد بود ادامه داد:به هر حال انبوه‌سازانی که اقدام به ساخت و ساز کنند ما به آنها تضمین خرید می‌دهیم و آپارتمان را از آنها دریافت کرده و در اختیار متقاضیان مسکن مهر قرار می‌دهیم.
نیکزاد در خصوص افزایش وام مسکن مهر گفت: چنانچه در سفرهای استانی به این نتیجه برسیم که 15 میلیون تومان تسهیلات توسط بانک مسکن به راحتی پرداخت می‌شود و با آورده 10 میلیون تومانی پروژه مسکن مهر به اتمام نمی‌رسد، آنگاه افزایش وام مسکن مهر با دید کارشناسی در مرجع مربوطه مطرح می شود.
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: پس از پالایش توسط وزارت تعاون یک میلیون و 41 هزار نفر واجد شرایط برای طرح مسکن مهر شناخته شده‌اند.
نیکزاد با بیان اینکه50 هزار واحد مسکونی در کشور تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، افزود: برای یک میلیون و 51 هزار نفر در سراسر کشور زمین مشخص شده و 423 هزار نفر پروانه ساخت دریافت کرده‌اند و حدود 256 هزار نفر مراحل پی‌سازی یا کارهای دیگر را انجام داده‌اند.
۱۶ آبان ۱۳۸۸ ۱۴:۰۴
فارس |