انبوه‌سازان در قبال زمین خود زمین دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران گفت: مالکینی که مرحله ساخت مسکن آنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، می‌توانند به صورت توافقی از وزارت مسکن و شهرسازی زمین در قبال زمین خود دریافت کنند.
ابوالفضل مشکینی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: آیین‌نامه مزبور تاکید کرده است که مالکینی که خود دارای زمین هستند، چنانچه پروژه ساخت آنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مایل به ادامه کار نباشد، می‌توانند با مراجعه به سازمان مسکن و شهرسازی استان خود (به غیر از 7 کلانشهر) به صورت توافقی زمین خود را واگذار و زمین جدید دریافت کنند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر مالکی 1000متر زمین نامرغوب داشته باشد، می‌تواند به صورت توافقی 500 متر زمین مرغوب دریافت کند.
مشکینی با بیان اینکه این آئین‌نامه شامل ‌حال 7 شهر بزرگ کشور و تهران نخواهد بود گفت: مالکینی که قصد فروش زمین خود را نیز نداشته باشند می‌توانند به ازاء دریافت 15 میلیون تومان وام مسکن برای هر واحد، آنها را تکمیل و به طور تضمینی به وزارت مسکن و شهرسازی بفروشد تا وزارتخانه‌ آنها را به واجدین شرایط مسکن مهر واگذار کند.
۱۷ آبان ۱۳۸۸ ۱۵:۵۲
fars |