بکارگیری تکنولوژی ساخت در پروژه‌های گروه سرمایه گذاری مسکن

بکارگیری تکنولوژی ساخت در پروژه‌های گروه سرمایه گذاری مسکن
روزبه ظهیری هاشمی با تاکید بر اینکه مبنای گروه سرمایه گذاری برای بکارگیری تکنولوژی در تمام پروژه ها است، گفت: اما بکارگیری تکنولوژی در پروژه‌ها متغییر است.

روزبه ظهیری هاشمی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به جایگاه هوشمندسازی در صنعت ساختمان گفت: تکنولوژی از ایده و طراحی آغاز می شود و در مرحله اجرا ادامه و به پایان می رسد.

وی افزود: در کشور ما به واسطه اینکه به تکنولوژی نگاه جامع و یکپارچه ای وجود ندارد، عمده تکنولوژی ها هزینه اولیه بالاتری نسبت به روش های سنتی دارند و از آنجایی که اثر اصلی استفاده از تکنولوژی در زمان بهره برداری از پروژه یا کاهش دوره ساخت مشهود است، اما با توجه به اینکه عمده تولیدکنندگان در زمان بهره برداری نقشی ندارند یا کاهش دوران ساخت نیز بعضاً توجیه اقتصادی ندارد، لذا باعث مغفول ماندن تکنولوژی می شود.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن ادامه داد: ما در گروه سعی کردیم با توجه به محدودیت هایی که بخشی از آنها در اختیار ما نیست به ویژه در زمان کاهش هزینه های بهره برداری که مشتریان حاضر به پرداخت وجه بیشتر به واسطه کاهش هزینه های خود باشند، این رویکرد تکنولوژی را در تمام پروژه های خود به نحوی اعمال کنیم.

ظهیری گفت: کمیته‌ای تحت عنوان کمیته طراحی در گروه شرکت سرمایه گذاری تشکیل شده که همراه با کمیته‌های پژوهشی ذیل آن توپولوژی های ساخت(روش ساخت) را برای انواع پروژه های شرکت سرمایه گذاری مسکن ارائه می دهند. در این کمیته خبره های صنعت ساخت و ساز حضور دارند.

وی با بیان اینکه در کمیته پژوهش پروژه هایی که بیشترین ظرفیت را برای بکارگیری تکنولوژی دارند، ارائه می شود، افزود: همزمان در حوزه تحقیق و توسعه نیز این امکان ایجاد می شود که تکنیک ها را در زمان خود بتوانیم استفاده کنیم.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با تاکید بر اینکه مبنای گروه سرمایه گذاری برای بکارگیری تکنولوژی در تمام پروژه ها است، گفت: به تناسب توجیه اقتصادی پروژه ها، سطح بکارگیری تکنولوژی نیز متغیر است. در برخی پروژه ها بکارگیری تکنولوژی فقط محدود به تکنیک های ساخت و سازه خواهد بود و در برخی نیز فناوری علاوه بر تکنیک های ساخت، در حوزه های انرژی، بهره وری و تاسیسات نیز تسری پیدا می کند تا پروژه های با کیفیت بالاتری داشته باشیم.

۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۱۸