یک میلیون نفر در کشور برای مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌اند

وزیر مسکن و شهرسازی از ثبت‌نام یک میلیون نفر در کشور برای مسکن مهر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی نیکزاد صبح امروز در بدو ورود به ارومیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد افراد ثبت‌نام شده 444 هزار نفر قرارداد منعقد شده است.
وی با اشاره به اینکه 373 هزار فقره پروانه ساخت مسکن مهر در کشور صادر شده است، گفت: از این تعداد 130 هزار و 500 فقره به مرحله پی‌ریزی رسیده است.
وزیر مسکن و شهرسازی ارومیه افزود: برای افرادی که به صورت گروهی آماده ساخت و ساز می‌شوند برای هر واحد 15 میلیون تومان اعتبار واگذار می‌شود.
بنا به گفته وزیر مسکن و شهرسازی رویکرد وزارت مسکن و شهرسازی در سطح کلان کشور واگذاری مسکن مهر به صورت گروه‌های چهار نفره است که برای تحقق این امر باید تعاونی‌ها و انبوه‌سازان وارد عمل شوند.
نیکزاد گفت: روند ساخت و ساز مسکن مهر در سطح استان آذربایجان غربی بهتر از تراز کشور است به طوری که در روستاهای استان سالانه 200 هزار واحد مقاوم‌سازی می‌شود.
وی میزان اعتبار واگذار شده برای این امر را در سال جاری یک هزار و 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در سطح روستاهای استان با مشکل مواجه نیستیم.
این مسئول با بیان اینکه مشکل تراکم، نظارت و نقشه برای مسکن مهر رایگان است، افزود: با توجه به وضعیت اجتماعی شهرها در شهرهای زیر 25 هزار متقاضی حداکثر تراکم سه طبقه است.
بنا به گفته وی تعیین میزان تراکم در مسکن مهر در آذربایجان غربی برعهده استاندار است.
نیکزاد خاطرنشان کرد: در سال جاری در آذربایجان غربی 7 هزار واحد روستایی در برنامه کار قرار دارد که برای این منظور اعتباری بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان اختصاص یافته است.
وی در روستاهای 13 شهر آذربایجان غربی تعداد افراد ثبت‌نامی برای مسکن مهر بالای 25 هزار نفر است که برای این افراد زمین از طریق مسکن و شهرسازی به بنیاد مسکن برای واگذاری به روستاییان داده شده است.
وزیر مسکن و شهرسازی اضافه کرد: در آذربایجان غربی در سطح روستاها با 25 هزار واحد مسکونی و در سطح شهرها با 31 هزار واحد مسکونی کمبود مواجه هستیم.
وی هدف از سفر خود به آذربایجان غربی را بازدید از روند پروژه‌های مسکن مهر عنوان کرد و گفت: عصر امروز در جلسه شورای مسکن مواردی در ارتباط با مسکن مهر در این استان به تصویب میرسد.
نیکزاد تصریح کرد: امروز در بازدید از پروژه میدان امام ارومیه تصمیماتی برای تسریع در روند این پروژه گرفته می‌شود.
۲۴ آبان ۱۳۸۸ ۱۳:۵۶
fars |