برگزاری دومین نشست فناوری ومدیریت ساخت گروه

دومین نشست فناوری و مدیریت ساخت گروه سرمایه‌گذاری مسکن 30 بهمن ماه 98 درشهر اراک برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن؛ در این نشست یک‌روزه, معاون فناوری و مدیریت ساخت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به همراه مدیران و کارشناسان این معاونت و همچنین معاونین فنی اجرایی شرکت‌های تابعه، مدیران اجرایی و مسئولین کنترل پروژه به میزبانی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند در هتل امیر کبیر شهر اراک گرد هم آمدند تا ضمن شناخت و تحلیل موفقیت پروژه مسکونی سهند که دارای تعادل و تطابق موفقی بین سه عامل هزینه ساخت، زمان و کیفیت بوده است، از آن پروژه نیز در شهرک الیه اراک بازدید به‌عمل آوردند.

برگزاری دومین نشست فناوری ومدیریت ساخت گروه بهمن 98

در این نشست ابتدا حمیدرضا زمرد مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند، به‌همراه تیم معاونت فنی اجرایی شرکت الوند، ارایه‌ای را با عنوان "تشریح ساز و کار اجرایی پروژه سهند" جهت معرفی پروژه، تبیین راهکارهای فنیاجرایی، تکنولوژیکی، مالی ومدیریت پروژه تشریح کردند و پس از آن بازدیدی از پروژه‌های سهند و الوند انجام شد.

در ادامه این رویداد، سید مسعود مروج، معاون فناوری ومدیریت ساخت گروه، ضمن تقدیر از عوامل دست‌اندرکار پروژه سهند اراک، به بررسی چالش‌ها و مسایل فنی اجرایی، کنترل پروژه و فناوری‌های نوین گروه پرداخت.

برگزاری دومین نشست فناوری ومدیریت ساخت گروه بهمن 98

روزبه ظهیری هاشمی، مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان آخرین سخنران این همایش با امکان ارتباط  ویدیو کنفرانس ازمحل هلدینگ، نقطه نظرات و استراتژی گروه را ارائه نمود.

برگزاری دومین نشست فناوری ومدیریت ساخت گروه بهمن 98

ظهیری در ابتدا با اشاره به اتمام موفقیت آمیز پروژه مسکونی سهند اراک گفت  علت انتخاب این پروژه برای بررسی و بازدید در این همایش بهترین شکل استفاده از مثلث طلایی زمان، هزینه و کیفیت در این پروژه است. پروژه‌ای که در بازه زمانی تعریف شده و با یک‌برنامه‌ریزی دقیق و هزینه بسیار کم احداث و با موفقیت به فروش رسیده است. (پروژه مسکونی سهند اراک با استفاده از تکنولوژی ساخت به روش قالب تونلی با زیر بنای کل حدود 10 هزار متر مربع دارای 72 واحد مسکونی  در الهیه شهر اراک احداث شده است)

ایشان در ادامه سخنرانی خود، معاونین و مدیران فنی شرکت‌ها را به عنوان سُفرای گروه نام برد که بایستی با هوشیاری تمام پیگیر انجام شدن مثلث طلایی (زمان، هزینه و کیفیت) در پروژه‌ها باشند که این امر با داشتن یک تفکر منجسم و هماهنگ، ساختار  فنی با مالی و فروش و ... شدنی است. که بر همین اساس پروژ‌هایی که در قالب طرح آباد در حال احداث هستند با داشتن چنبن تفکری می‌توانند الگوی مناسبی برای پیاده سازی این مسیر در شرکت باشند.

مدیر عامل در ادامه از استراتژی گروه در تغییر نگرش عقد قرارداد‌های ساخت گفت، در اواخر سال 1396 با سیاست جدیدی که در تغییر نگرش عقد قرارداد‌های ساخت صورت گرفت و قراردادهای پیمان کل به واگذاری  در قالب پیمان‌های جزء تبدیل شد، شاهد صرفه‌جویی بسیار خوبی در هزینه‌ها هستیم، این رویه به عنوان برنامه‌ شرکت در عمده پروژ‌ها نیز لحاظ خواهد شد.

 برگزاری دومین نشست فناوری ومدیریت ساخت گروه بهمن 98

۶ اسفند ۱۳۹۸ ۱۵:۵۳