تغییر نگرش عقد قرارداد‌های ساخت

تغییر نگرش عقد قرارداد‌های ساخت
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن، زمان، هزینه و کیفیت را مثلث طلایی اجرای پروژه سهند اراک اعلام کرد و گفت: با تغییر نگرش در عقد قراردادهای ساخت شاهد صرفه‌جویی بسیار خوبی در هزینه‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، دومین نشست فناوری و مدیریت ساخت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در شهر اراک برگزار شد.

در این نشست با حضور معاون فناوری و مدیریت ساخت گروه سرمایه گذاری مسکن، پروژه مسکونی سهند که دارای تعادل و تطابق موفقی بین سه عامل هزینه ساخت، زمان و کیفیت است، مورد تحلیل و کارشناسی قرار گرفت.

پروژه‌ای که در بازه زمانی تعریف شده و با یک ‌برنامه‌ریزی دقیق و هزینه بسیار کم احداث و با موفقیت به فروش رسیده است. پروژه مسکونی سهند اراک با استفاده از تکنولوژی ساخت به روش قالب تونلی با زیر بنای کل حدود 10 هزار متر مربع دارای 72 واحد مسکونی در الهیه شهر اراک احداث شده است.

روزبه ظهیری هاشمی مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این نشست با امکان ارتباط ویدیو کنفرانس از محل هلدینگ، نقطه نظرات و استراتژی گروه را ارائه کرد.

وی با اشاره به اتمام موفقیت آمیز پروژه مسکونی سهند اراک گفت: علت انتخاب این پروژه برای بررسی و بازدید در این همایش، بهترین شکل استفاده شده از مثلث طلایی زمان، هزینه و کیفیت است.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن، گفت: معاونان و مدیران شرکت باید با هوشیاری تمام پیگیر انجام شدن مثلث طلایی یعنی زمان، هزینه و کیفیت در پروژه‌ها باشند که این امر با داشتن یک تفکر منجسم و هماهنگ، ساختار فنی با مالی و فروش و ... شدنی است که بر همین اساس پروژ‌هایی که در قالب طرح آباد در حال احداث هستند با داشتن چنبن تفکری می‌توانند الگوی مناسبی برای پیاده سازی این مسیر در شرکت باشند.

مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن، همچنین درباره استراتژی گروه در تغییر نگرش عقد قرارداد‌های ساخت گفت: در اواخر سال 1396 با سیاست جدیدی که در تغییر نگرش عقد قرارداد‌های ساخت صورت گرفت و قراردادهای پیمان کل به واگذاری در قالب پیمان‌های جزء تبدیل شد، شاهد صرفه‌جویی بسیار خوبی در هزینه‌ها هستیم، این رویه به عنوان برنامه‌ شرکت در عمده پروژ‌ها نیز لحاظ خواهد شد.

همچنین در این مراسم حمیدرضا زمرد مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند، به ‌همراه تیم معاونت فنی اجرایی شرکت الوند، ارایه‌ای را با عنوان «تشریح ساز و کار اجرایی پروژه سهند» جهت معرفی پروژه، تبیین راهکارهای فنی- اجرایی، تکنولوژیکی، مالی و مدیریت پروژه تشریح کرد و پس از آن بازدیدی از پروژه‌های سهند و الوند انجام شد.

در ادامه این رویداد، سید مسعود مروج، معاون فناوری و مدیریت ساخت گروه، ضمن تقدیر از عوامل دست‌اندرکار پروژه سهند اراک، به بررسی چالش‌ها و مسایل فنی اجرایی، کنترل پروژه و فناوری‌های نوین گروه پرداخت.

۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۵۱