گزارش هیبنا از پروژه مسکونی سهند اراک

عوامل موفقیت پروژه‌ مسکونی که در ۲۲ ماه اجرا شد

عوامل موفقیت پروژه‌ مسکونی که در ۲۲ ماه اجرا شد
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند، با بیان اینکه پروژه مسکونی سهند اراک در ۲۲ ماه ساخته شده است، عوامل موفقیت و ویژگی های این پروژه را تشریح کرد.

حمید رضا زمرد در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن –هیبنا، درباره پروژه مسکونی مسکونی سهند اراک که هفته گذشته مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن در بازدید از آن، هزینه ساخت، زمان و کیفیت را سه مثلت طلایی این پروژه عنوان کرده بود، اظهار داشت: ساخت پروژه سهند در مردادماه سال 96 در شهرک الهیه اراک آغاز شد و خرداد سال 98 نیز پس از 22 ماه و بر اساس زمانبندی منظم و به موقع به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه پروژه مسکونی سهند در 72 واحد مسکونی یک خوابه، دو خوابه و سه خوابه ساخته شده است، افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 3 هزار و 324 مترمربع و در 10 طبقه اجرا شده که واحدهای یک خوابه این پروژه بین 67 تا 90 مترمربع، واحدهای دو خوابه بین 84.5 تا 101.5 مترمربع و واحدهای سه خوابه نیز بین 112 مترمربع است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند، با بیان اینکه برای پروژه سهند از ظرفیت های نیروی انسانی مجرب،پیمانکاران و تامین کنندگان، تجهیزات و ماشین الات و مدیریت کارآمد منابع مالی استفاده شده است، گفت:هماهنگی تیم پروژه و تقویت روحیه مشارکت و استفاده از خرد جمعی در جهت اهداف پروژه یکی از عوامل مهم موفقیت این پروژه است.

زمرد، استفاده موثر از مزایای صنعتی سازی و مدولارسازی را از جمله ویژگی های این پروژه سهند عنوان کرد و گفت: در فرآیند اجرای پروژه در کنار توجه به کیفی سازی، به مقوله کاهش زمان و همچنین کاهش بهای تمام شده ساخت توجه ویژه شده است.

سهند اراک

وی همچنین با اشاره به تمرکز بر استفاده از فرآیندها و گردش کارهای مبتنی بر سیستم مدیریت کیفیت و تمرکز بر کاهش زمان ساخت و فعالیت های جانبی ادامه داد: در این پروژه سعی شده علاوه بر بکارگیری سیستم مدیریت دانش و استفاده موثر از تجربیات و دستاوردهای پروژه های قبل، تقویت سیستم تضمین کیفیت و تمرکز بر خواسته های مشتریان نیز مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری الوند درباره قالب ساخت پروژه گفت: این پروژه در بافت شهری و در راستای سیاست های گروه مبنی بر تامین مسکن بخشی از نیاز اقشار متوسط جامعه تعریف شده است.

زمرد افزود: پروژه سهند اراک با سرمایه گذاری شرکت اجرا شده و واحدهای پروژه تا پایان اجرا پیش فروش نشد؛ با توجه به اینکه مالک زمین پروژه، شرکت سرمایه گذاری الوند بوده است، لذا هزینه ساخت نیز از محل آورده مردم نبوده است.

وی تاکید کرد: برای ساخت پروژه سهند هیچ تسهیلاتی دریافت نشده است و صرفا متکی بر منابع شرکت بوده است.

۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ۱۳:۰۵