نیکزاد،‌ از مشارکت شرکتهای خارجی در ساخت مسکن استقبال می کنیم

نقده،مهاباد - وزیر مسکن و شهرسازی گفت: جمهوری اسلامی ایران از مشارکت شرکت های خارجی در ساخت واحدهای مسکونی در کشور استقبال می کند.
"علی نیکزاد" روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، افزود: با وجود آنکه کشورمان از نظر تکنولوژی و دانش ساخت واحدهای مسکونی هیچ نیازی به حضور کشورهای خارجی ندارد با این وجود از حضور این شرکت ها در کشورمان استقبال می کنیم.
وی اظهار داشت: شرکت های خارجی می توانند بصورت مشارکتی با تامین زمین و یا انبوه سازی بصورت تضمین خریدار با بهره گیری از تکنولوژی های نوین در کشورمان در ساخت و تولید مسکن همکاری کنند.
نیکزاد خاطرنشان کرد: در زمان حاضر در احداث مسکن هیچ شرکت خارجی در کشورمان حضور ندارد ولی اخیرا یک شرکت "کره ای" آمادگی خود را برای مشارکت در احداث مسکن اعلام کرده است.
وی با رد نظرات برخی افراد غیرکارشناس در زمینه استحکام پایین ساخت مسکن بویژه در طرح مسکن مهر، گفت: واحدهای مسکونی که در سطح کشور در این راستا احداث شده اند خوشبختانه بدلیل نظارت دقیق سازمان های نظام مهندسی از استحکام بالایی برخوردار بوده و هیچگونه مشکلی در این زمینه ندارند.
وزیر مسکن و شهرسازی اضافه کرد: مسکن و شهرسازی برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی در بخش نظارت واحدهای مسکونی طرح مهر، نظارت دولت را قبول نکرده و به همین دلیل با تعیین هزنیه های لازم نظارت را به سازمان نظام مهندسی واگذار کرده است.
وی دانش ساختمان سازی در کشورمان را در حد بالایی عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر شرکت های ایرانی در کشور ونزوئلا کار ساخت 10 هزار واحد مسکونی را به پایان رسانده اند که در سفر قریب الوقوع رییس جمهورمان به این کشور مورد بهره برداری خواهد رسید.
نیکزاد افزود: علاوه بر این هفت هزار و 700 واحد دیگر نیز بصورت کنسرسیومی در این کشور توسط مهندسان ایرانی در حال ساخت است.
وزیرمسکن و شهرسازی صبح امروز برای بازدید از طرحهای در دست اجرای مسکن مهر به استان آذربایجان غربی سفر کرده
۲۵ آبان ۱۳۸۸ ۱۵:۰۳
فارس |