سنگ بنای جهش تولید با آغاز اجرای ۲۷۰۰ واحد مسکونی

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن، با اشاره به رشد ۹ برابری تعریف پروژه های مسکونی در سال مالی گذشته، گفت: با تعریف ۲۷۰۰ واحد مسکونی مقدمات تحقق شعار جهش تولید در گروه گذاشته شد.

روزبه ظهیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با تشریح عملکرد یکساله گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان بازوی اجرایی بانک اظهار داشت: نخستین نقطه قوت ما در شناسایی درست مسیری که باید برای رفع مشکلات و ورود به دوره نوزایی شرکت طی می کردیم. ما در این مسیر ناگزیر به تعریف پروژه های جدید بودیم تا حجم سبد پروژه های گروه را متناسب با مزیت ها افزایش دهیم که خوشبختانه در گام نخست که شناسایی درست مسیر بود توفیقات لازم حاصل شد.

ظهیری گام دوم پس از شناسایی درست مسیر برای افزایش حجم پروژه های شرکت را، اجرای صحیح استراتژی تعریف شده عنوان کرد و افزود: در حالی که میانگین آغاز عملیات اجرایی پروژه های گروه سرمایه گذاری مسکن در ادوار مختلف، سالانه تعریف 2000 پروژه مسکونی بود اما حجم پروژه های تعریف شده شرکت در سال مالی 97 فقط 350 واحد بود که اما در سال 98 عملیات اجرایی 2700 واحد مسکونی آغاز شد که یک جهش 9 برابری در تعریف پروژه های شرکت در بازه یکسال را نشان می دهد، این عملکرد فوق العاده از اجرای درست استراتژی شرکت حکایت دارد.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن، ادامه داد: گام دیگر که در سال گذشته بر روی آن تمرکز کردیم، توسعه کیفی منطبق بر یک برنامه ریزی هدفمند بود که در این راستا بخش قابل توجهی از اهداف در زمینه افزایش بهره وری از طریق اصلاح ساختارها و بهبود فرایندها را آغاز کردیم.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از نقاط قوت گروه سرمایه گذاری مسکن در سال گذشته، ایجاد یک روحیه مشارکتی در کل سازمان و شرکت های تابعه است که در راستای تحقق این هدف، تلاش کردیم گزارشات، نتایج عملکرد و اثرات مثبت توسعه شرکت را شفاف در اختیار همکاران قرار دهیم چرا که رشد 9 برابری تعریف پروژه های شرکت بدون بزرگ کردن سازمان از لحاظ نیروی انسانی و افزایش دستمزد به تناسب سایر بخش ها، نیازمند یک چشم انداز مشترک و باور جمعی در شرکت بود که نتیجه آن بهبود عملکرد گروه است.

رشد بیش از 2 برابری سود تلفیقی گروه

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن همچنین ادامه داد: به لحاظ تلفیقی در سال مالی 98 تقریبا سود تلفیقی شرکت دو برابر افزایش پیدا کرد و از حدود 42 میلیارد تومان در سال 97 به 100 میلیادر تومان رسید.

وی با بیان اینکه بدهی حدود 200 میلیارد تومانی غیرجاری شرکت ناشی از انباشت بدهی ها در سال های گذشته، امروز تقریبا به صفر نزدیک شده است، افزود: بزرگترین نقطه قوتی که ناشی از ریسک پذیری و جسارت شرکت در تعریف پروژه های جدید صورت گرفت، این بود که با جهش 9 برابری تعریف پروژه ها در یکسال، سنگ بنای تحقق شعار «جهش تولید» برای سال 99 گذاشته شد و چه مقدمه ای برای تحقق این شعار، از این بالاتر که تولید پروژه های گروه را 9 برابر افزایش دادیم.

ظهیری گفت: شاید تنها مجموعه ای که می تواند ادعا کند مقدمات لازم را برای جهش تولید فراهم کرده گروه سرمایه گذاری مسکن باشد که امیدواریم امسال در این مسیر با این مقدمه شاهد تولیدات شرکت در مرحله نوزایی به تناسب اهداف تعیین شده باشد.

۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ۱۲:۲۳