طرح ورود انبوه‌سازان برای ساخت مجتمع‌های بزرگ در بافت‌های فرسوده

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: طرح ورود انبوه‌سازان به بافت‌های فرسوده با تجمیع پلاک‌های کوچک و ساخت مجتمع‌های بزرگ مسکونی در حال بررسی است.
احمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: طرحی در وزارت مسکن و سازمان عمران و بهسازی شهری در حال بررسی است که بر اساس آن انبوه‌سازان می‌توانند با حضور در بافت‌های فرسوده و تجمیع پلاک‌های کوچک مجتمع‌های بزرگ مسکونی احداث کنند و خوشبختانه تاکنون پیشنهادهای زیادی نیز برای این طرح از سوی انبوه‌سازان ارائه شده است.
وی ادامه داد: انبوه‌سازان به دلیل اینکه پلاک‌های کوچک جزء تملک شخصی به حساب می‌آید، نمی‌توانند این پلاک‌های کوچک را تملک کنند، بنابراین شرکت عمران بهسازی شهری ایران (از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت مسکن) می‌توانند با تملک این زمین‌ها آنرا در اختیار انبوه‌سازان برای ساخت مجتمع‌های بزرگ مسکونی قرار دهد.
صادقی با بیان اینکه شرکت عمران بهسازی شهری ایران آماده هرگونه همکاری با انبوه‌سازان است گفت: انبوه‌سازان می‌توانند با دریافت 15 میلیون تومان وام برای هر واحد مسکونی اقدام به ساخت و ساز کنند.
وی تاکید کرد:برای اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط درگیر خدمات شهری برای ورود به بافت‌‌های فرسوده ترغیب شوند پیشنهاد می‌شود که یک لایحه‌ای از سوی وزارت مسکن و کشور به دولت ارائه شود تا یک ستاد ملی نوسازی بافت‌های فرسوده تشکیل شود تا روند ساخت و ساز و احیای بافت‌های فرسوده بیش از پیش سرعت بگیرد.
۲۶ آبان ۱۳۸۸ ۱۶:۴۵
fars |