مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن خبر داد

جهش تولید با 9 برابر شدن تولید مسکن

جهش تولید با 9 برابر شدن تولید مسکن
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرگزاری صداو سیما گفت: با توجه به ظرفیت بالای شرکت و پروژه‌های اجرا شده در کشور امسال با 9 برابر شدن تولید مسکن با جهش تولید بو‌به رو خواهیم شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، روزبه ظهیری هاشمی، افزود: در 30 سال گذشته این شرکت توانسته است در کشور 60 هزار واحد مسکونی با کیفیت بالا بسازد و به مردم عرضه کند.
وی گفت: گروه سرمایه گذاری مسکن با سابقه 30 ساله و فعالیت در حوزه ساخت مسکن از شرکت‌های بزرگ انبوه سازی در کشور است که متعلق به بانک مسکن و با هدف تامین نیاز مسکن اقشار متوسط جامعه شکل گرفته است.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن افزود: سال گذشته با توجه به بحث رونق تولید طرحی اجرا کردیم و 6 هزار و 500 واحد مسکونی در کل کشور با جانمایی و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن در کشور ساخته شد.
ظهیری هاشمی گفت: از بزرگترین طرح‌هایی که در دست اقدام است طرح مرکز شهر اندیشه است که با حضور مقام عالی وزارت کلنگ زنی شد و همچنین پروژه‌ای که در حوزه باز آفرینی شهری تعریف کردیم در بافت فرسوده شهر تبریز است.
وی افزود: از 6 هزار و 500 واحدی که تعریف شد، ساخت سه هزار واحد آغاز شد و بقیه آن در دست اقدام است.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن گفت: امیدواریم با رفع موانعی که وجود دارد و استفاده از توان بازار سرمایه و هدایت منابع موجود در سطح جامعه به سمت تولید مسکن بتوانیم به افزایش قدرت خرید مردم برای مسکن کمک کنیم.
ظهیری هاشمی افزود: یکی از چالش‌های صنعت ساختمان و مهم‌ترین آن دسترسی صحیح به منابع است که در کشور ما کمبود منابع نداریم، اما مسئله متناسب نبودن توزیع منابع است. وی گفت: باید به سمتی برویم که مردم توانمند شوند برای تهیه مسکن به ویژه الان که با افزایش قیمت‌ها روبرو هستیم.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن افزود: یکی از نکات قابل تامل این است که باید قانون گذار به این مسئله ورود کند و روش‌های جدید حقوقی را برای عرضه مسکن جدید ارائه دهد تا بتوانیم به جای واگذاری‌های معمولی قانون پیش فروش مثلا مسکن را به شکل متری به مردم عرضه کنیم.

 

۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۵۱