هزار باب واحد مسکونی مهر در کشور احداث می شود

وزیر مسکن و شهرسازی از احداث 200 هزار واحد مسکونی برای متقاضیان مسکن مهر در سال جاری خبر داد.
 نیکزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اعتبار در نظر گرفته شده برای ساخت این تعداد واحد مسکونی طرح مسکن مهر را یک هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با بیان اینکه احداث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار خانوار، بالای 25 هزار خانوار و شهرهای جدید شتاب بیشتری خواهد گرفت، افزود: متقاضیان مسکن مهر می توانند وام خود را از طریق بانکهای ملی، ملت، صادرات و تجارت دریافت کنند.
وی اظهارداشت: تاکنون حدود یک میلیون قطعه زمین برای اجرای طرح مسکن مهر فراهم شده، قرارداد ساخت 444 هزار واحد مسکونی منعقد، برای 373 هزار واحد مسکونی پروانه ساخت اخذ شده و مراحل پی ریزی 130 هزار واحد مسکن نیز به اتمام رسیده است.
وزیر مسکن و شهرسازی از روند اجرای مسکن مهر در شهرستان سراب انتقاد کرد و گفت: سازمان مسکن و شهرسازی استان و بنیاد مسکن موظف هستند طی جلسه ای ظرف مدت یک هفته، مشکلات اداری مسکن مهر را در شهرها و روستاهای این شهرستان حل نموده و نتیجه آن را جهت اقدامات بعدی به وزارتخانه اعلام نمایند.
نیکزاد از نیاز به حدود یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی جدید در کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از 19 میلیون و470 هزار خانوار در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد 17میلیون و 713 هزار خانوار مسکن دار بوده و بقیه فاقد مسکن هستند.
وی ضمن اشاره به اصلاح بافت فرسوده شهری در استانها توسط شرکت عمران و بهسازی، ادامه داد: احداث میدان ارومیه در آذربایجان غربی، مسجد کبود، خیابان صاحب الامر و شهید بهشتی و احداث بزرگترین برج کشور در استان آذربایجانشرقی از جمله پروژه های مهم و درحال اجرای این شرکت می باشد.
نیکزاد اضافه کرد: جهت اصلاح بافت فرسوده شهری در شهر سراب نیز مصوب شد 150 باب واحد مسکونی بدون در نظر گرفتن واجدین شرایط و ارایه پروانه رایگان توسط شهرداری از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به احداث بیمارستان 210 تختخوابی سراب گفت : احداث این بیمارستان از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری است که جهت تکمیل آن بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه امسال 18 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته ، تاکید کرد : با این رقم اعتبار باید مراحل اسکلت بندی تمامی 4 بلوک این پروژه تا پایان اسفند ماه سالجاری به اتمام برسد.
۲ آذر ۱۳۸۸ ۱۴:۴۳
فارس |