نیازمند همکاری مجلس برای کاهش تخلفات پیش فروش مسکن در کشور هستیم

معاون تلفیق و امور مجلس وزارت مسکن و شهرسازی گفت: برای کاهش مشکلات و تخلفات در بخش پیش فروش واحدهای مسکونی در کشور نیازمند همکاری مجلس در تصویب هرچه سریعتر لایحه پیش فروش مسکن هستیم.
علیرضا محفوظی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: لایحه پیش فروش مسکن یکی از مهمترین لوایح درمورد مسکن است که روابط فروشنده و خریدار را مشخص می‌کند و این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس در حال بررسی است.
وی گفت: این لایحه با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی و قوه قضائیه به مجلس ارسال شده و معتقدیم می تواند بسیاری از مشکلات در این زمینه را حل کند.
محفوظی اظهار امیدواری کرد: با توجه ویژه مجلس و نمایندگان کمیسیون قضایی و همکاری نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی این لایحه تا پایان سال تصویب شود.
وی، هدف این لایحه را تعریف روابط بین پیش خریداران و پیش فروشان و کاهش روزافزون تخلفات عنوان کرد.
وی همچنین از تقدیم لایحه اصلاح ماده 100 قانون شهرداری‌ها توسط وزارت مسکن و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: این لایحه نیز از لوایح مهمی است که کلیات آن تصویب شده و در کارگروه کمیسیون عمران مجلس تعیین تکلیف می‌شود.
محفوظی با ابراز رضایت از همکاری مجلس با وزارت مسکن در چندماه اخیر گفت: همکاری نمایندگان با وزارت مسکن و شهرسازی در این مدت همکاری خوب و مناسبی بوده که امیدواریم این همکاری بیش از پیش توسعه یابد.
۲ آذر ۱۳۸۸ ۱۵:۲۳
ایرنا |