کشور با کمبود دو میلیون واحد مسکونی روبرو است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون عمرانی مجلس گفت : براساس آمارهای اعلام شده 5/19میلیون خانوار در 5/17میلیون واحد مسکونی زندگی می کنند که با توجه به این شرایط در حال حاضر با کمبود دو میلیون واحد مسکونی روبرو هستیم.
به گزارش ایرنا، مهرداد لاهوتی عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های استان گیلان در رشت افزود: طرح مسکن مهر یکی از راه حل هایی بود که دولت برای اقشار اسیب پذیر در راستای تامین مسکن آنها به اجرا در آورد.
وی ادامه داد: در این طرح با توجه به اختصاص زمین های ارزان و قرار گرفتن آنها در اختیار تعاونی های ساخت مسکن قرار است تا این مشکل برطرف شود.
وی اظهار کرد: براساس آمارهای ارائه شده بیش از سه میلیون نفر در سراسر کشور در طرح مسکن مهر ثبت نام کردند که از این تعداد یک میلیون و 374هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شده و برای آنها برنامه ریزی هایی در زمینه تامین زمین ، صدور پروانه ساخت و مراحل دیگر انجام شده است.
به گفته وی ، یکی از چالش های مهم در راستای اجرای طرح مسکن مهر عدم توانایی برخی تعاونی ها در ساخت واحدهای مسکونی و اجرای تعهداتشان بوده است.
وی ادامه داد: اگر این مشکل برطرف نشود با توجه به بحث ساماندهی یارانه ها و تورمی که ایجاد خواهد شد، در مسکن نیز شاهد تورم و مشکل خواهیم بود.
وی یاد آورشد : اجرای به موقع طرح مسکن مهر می تواند مشکلات قشر عظیمی از نیازمندان به مسکن را برطرف کند
۲ آذر ۱۳۸۸ ۱۵:۲۶
ایرنا |