مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب خبر داد:

پیشرفت ۸۸ درصدی پروژه مسکونی مثلث شیراز

پیشرفت ۸۸ درصدی پروژه مسکونی مثلث شیراز
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب با اشاره به پیشرفت ۸۹ درصدی پروژه مثلث شیراز، وضعیت کلی بازار مسکن در منطقه جنوب و موانع انبوه‌سازان را تشریح کرد.

فرشاد فرزین در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، با اشاره به وضعیت بازار در قسمت جنوبی کشور اظهار داشت: آنچه واضح است در سال‌های اخیر بازارهای سرمایه‌ای دچار نوسانات رو به رشد شدیدی بوده‌اند و بازار مسکن نیز از این مهم مستثنی نبوده است، اما بخش مهم در مورد این بازار این است که تا به امروز قیمت خدمات مهندسی و نیروی کار به میزان واقعی و متوازن با سایر فاکتورهای اثرگذار در قیمت مسکن رشد نیافته است.

وی ادامه داد: بنابراین از این لحاظ می‌توان انتظار رشد قیمت در این بازار حتی در شرایط رکود را داشت. از این روی باید برنامه‌ریزی دقیقی برای حفظ قدرت خرید مصرف‌کننده انجام شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب با بیان این‌که عملیات اجرای پروژه‌های شرکت با وجود موانع پیش رو ادامه دارد، افزود: البته بازار مسکن در منطقه جنوب پویایی گذشته را ندارد، همچنین باید ذکر شود نگاه دستوری به قیمت‌گذاری مسکن شاید در کوتاه‌مدت بتواند بازار را کنترل کند، اما بی‌شک در بلند مدت اثرات منفی اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

وی درباره وضعیت مصالح ساختمانی نیز گفت: نهاده‌های ساختمانی بخش قابل توجهی از قیمت تمام شده ملک را تشکیل می‌دهند که رشد قیمت آن‌ها می‌تواند قیمت ملک را افزایش و در نهایت قدرت خرید متقاضیان را کاهش دهد. ضمن این‌که برخی واردکنندگان نهاده‌های ساختمانی فاکتور فروش را به صورت ارزی صادر می‌کنند که سازندگان در این زمینه با مشکل مواجهند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب همچنین با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه برج مسکونی مثلث شیراز به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص این شرکت، اظهار داشت: این پروژه مسکونی در ١٨ طبقه طراحی شده و در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۳۰۹ مترمربع، در یکی از بهترین مناطق شیراز واقع شده است.

وی با بیان این‌که این پروژه در مجاورت خیابان معالی‌آباد و مجتمع تجاری- تفریحی نگین و از سوی دیگر در مجاورت خیابان فرهنگ‌شهر قرار دارد، افزود: مجتمع مسکونی مثلث با زیربنای حدود ۱۱ هزار و ۹۰۰ مترمربع، شامل ۴۲ واحد مسکونی در قالب چهار تیپ واحد آپارتمانی به‌ صورت دو خوابه و سه‌ خوابه طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب گفت: علاوه بر آن، بام سبز مجموعه مثلث به متراژ تقریبی ٣٠٠ مترمربع شامل فضاهای نشیمن، فضای سبز و نورپردازی با چشم‌انداز ٣٦٠ درجه به شهر زیبای شیراز است.

فرزین درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه و زمان تحویل آن نیز گفت: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه مثلت تاکنون حدود ٨٩ درصد است و بر اساس زمان‌بندی در نظر گرفته شده، پروژه مسکونی مثلث به‌زودی تکمیل و در پاییز امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب همچنین درباره سایر ویژگی‌های این پروژه مسکونی افزود: لابی همکف و مشاعات پروژه شامل سالن اجتماعات، سالن ورزشی، نگهبانی و سرایداری، با طرح ویژه و مناسب اجرا شده‌اند که حاصل آن به وجود آمدن فضایی لوکس و مدرن است.

مثلث

۲۰ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۵۵