خیرین مسکن ساز خواستار تمدید مهلت استفاده از خط اعتباری مهر شدند

قائم مقام مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور اعلام کرد، اعضای این تشکل خواستار تمدید مهلت استفاده از خط اعتباری 35 هزار میلیارد ریالی مسکن مهر توسط شورای عالی مسکن شدند.
" محمدابراهیم معراجی " روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود : براساس مهلت تعیین شده ، سازندگان واحدهای مسکونی طرح مهر در استانها تا دیماه سال جاری فرصت دارند نسبت به جذب خط اعتباری مذکور براساس سهمیه تعیین شده اقدام کنند.
وی یادآور شد، باموافقت دولت ، خیرین مسکن ساز می توانند از خط اعتباری مذکور در هریک از استانها که اقدام به ساخت وساز کنند، برخوردار شوند. اما پروژه های خیرین از زمان واگذاری زمین تا مراحل اجرایی مشمول زمان می شود و اعضای این تشکل خواستار تمدید مهلت تعیین شده هستند .
براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ، دولت ملزم به تامین زمین برای خیرین مسکن ساز به منظور احداث واحدهای مسکونی ویژه گروه های هدف است.
معراجی تاکید کرد، رکن اصلی پیشرفت کار از سوی اعضای این انجمن تامین زمین است و تاکنون اراضی که از سوی وزارت مسکن وشهرسازی در اختیار این تشکل قرار گرفته علاوه بر اینکه در محدوده های خدماتی شهرداریها قرار دارد ، دولت نیز نسبت به تامین خدمات زیر بنایی از جمله آب ، برق ، گاز ، مخابرات و ... متعهد است .
وی افزود: در چارچوب قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن اعطای زمین به صورت حق بهره برداری (اجاره بلند مدت ) برای تولید و عرضه مسکن اجاره ای توسط خیرین مسکن ساز و واقفین پیش بینی شده که تاکنون از سوی سازمان ملی زمین و مسکن وزارت مسکن وشهرسازی در این زمینه اقدامهایی صورت گرفته است.
وی تاکید کرد، تمامی افراد جامعه با توانمندیهای مختلف می توانند در برنامه تامین مسکن نیازمندان از سوی این تشکل، مشارکت داشته باشند و حتی افرادی که توانایی پرداخت یک قسط از اقساط واحد های مسکونی احداثی برای نیازمندان توسط خیرین را داشته باشند ، می توانند در این برنامه شرکت کنند .
به گفته معراجی، مردم می توانند از مرحله واگذاری زمین، ساختمان نیمه ساخته با پیشرفت مختلف اجرایی،تامین مصالح ساختمانی ، پرداخت کمک های نقدی و سایر شیوه ها در این برنامه مشارکت کنند.
این مقام مسوول افزود: واحدهای مسکونی احداثی توسط خیرین می تواند به روش فروش قطعی ، اجاره به شرط تملیک ، اجاره و روشهای دیگر در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گیرد.
وزارت مسکن وشهرسازی در سال 1385 دبیرخانه انجمن خیرین مسکن ساز را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار کرد.
معراجی تاکید کرد، خیرین مسکن ساز اهداف سودجویانه ندارند و ساخت خانه براساس الگوی مصرف مسکن را برای گروه های هدف بویژه نیازمندان و افراد واجد شرایط در دستور کار خود قرار داده اند .
۸ آذر ۱۳۸۸ ۱۳:۴۵
FARS |