مروری در 30 سال فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری گیلان

مروری در 30 سال فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری گیلان
شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گیلان یکی از شرکت‌های تابعه مجموعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن است که از سال 1369 و در قالب شرکت سرمایه‏گذاری مسکن شعبه گیلان، فعالیت خود را در سطح این استان و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین انبوه‏ساز منطقه آغاز کرده و تاکنون توانسته است بالغ بر 2900 واحد مسکونی، تجاری و اداری را به بازار عرضه نماید.

در همین راستا، مهندس «مهدی فتحی» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلان در گفت‌وگویی با اشاره به طراحی و اجرای مجموعه‏های مسکونی و تجاری با استانداردهای بالا در زمینه کیفیت و کاربرد اذعان داشت: یکی از اهداف همیشگی این شرکت، رعایت و استفاده از استانداردهای کیفی بوده است که در این زمینه می‌توان به مجتمع لاکانشهر و مجموعه 632 واحدی پردیسان رشت اشاره نمود که با طراحی و اجرای فضای سبز بسیار زیبا و وسیع از مشهورترین پروژه‏های استان گیلان می‏باشند. همچنین مجتمع‏های 134 واحدی ترنج دهکده ساحلی انزلی، 88 واحدی نارنج دهکده ساحلی انزلی و 156 واحدی افرا گلسار رشت را می‏توان به عنوان واحدهای احداثی شاخص این شرکت از لحاظ کیفیت، طراحی و  مرغوبیت دانست.

 وی افزود: از سوی دیگر در چند سال گذشته بنا به نیاز و ظرفیت بازار پروژه‏های تجاری، اداری، خدماتی و درمانی در سبد پروژه‌های شرکت قرار گرفت که این پروژه‌ها تاثیر بهسزایی در ارتقای کیفیت ساخت و ساز در منطقه گردیده است. از مهمترین این پروژهها میتوان مرکز خرید ایرانیان، مرکز خرید و هایپرمارکت دیلمان رشت و مجتمع پزشکان آتیه رشت را نام برد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گیلان با اشاره به مأموریت اصلی شرکت گروه سرمایهگذاری مسکن ادامه داد: تولید انبوه مسکن برای طیف‌های درآمدی مختلف جامعه، افزایش سطح تولید پروژه‏های مسکونی در مناطق در حال توسعه شهر رشت و استان گیلان در دستور کار شرکت قرار گرفت که در این ارتباط، احداث پروژه مشارکتی 120 واحدی گلفام رشت آغاز و در حال حاضر بخش عمدهای از واحدهای احداثی واگذار و تعدادی نیز در حال بهره برداری میباشد.

مهدی فتحی افزود: همچنین پس از مطالعات لازم و در راستای تعریف پروژه‌های جدید، پروژه مسکونی ۲۷۲ واحدی باران رشت به صورت مشارکتی واقع در میدان جهاد رشت با طراحی بسیار زیبا در دستور کار قرار گرفت و با استعانت از الطاف الهی از شهریور ماه سال ۹۸  عملیات اجرایی آن با روش‌های نوین بهسازی خاک بستر آغاز شده است و به موازات تعریف و اجرای پروژه‌های جدید در منطقه گلسار رشت، عملیات اجرایی پروژه مسکونی تجاری ارغوان با زیربنای 3115 مترمربع که جزو برنامه‌های کوتاه مدت شرکت به‌شمار می‌رود، آغاز شده است.

 وی ادامه داد: دو پروژه مسکونی پردیس و پروژه ویلایی ارکیده نیز مراحل نهایی اخذ مجوز از هلدینگ را طی کرده و در حال طراحی و اخذ پروانه ساختمانی هستند و به محض اتمام کارهای مربوطه و شروع عملیات اجرایی آنها، نزدیک به 7500  مترمربع به تولید سال مالی جاری اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گیلان در ارتباط با تعریف پروژه‌های بلندمدت و جدید نیز گفت: می‌توان به پروژه‌های زمین ساحلی کاسپین و بافت فرسوده نارون و زمین خیابان دفاع اشاره نمود که تفاهم‌نامه‌های لازم با صاحبان زمین انجام و طرحهای اولیه تهیه و در حال رایزنی برای نهایی شدن موضوع مشارکت می‌باشد که در صورت نهایی شدن، سهم تولید و تعریف پروژه‌های جدید و بلندمدت شرکت گیلان با افزایش چشم‌گیری مواجه خواهد شد.

فتحی در زمینه ورود در عرصه ساختوساز تجاری نیز اذعان کرد: شرکت سرمایه گذاری مسکن گیلان با توجه به اندازه و ظرفیت بازار و توجه به شرایط اقتصادی روز و به وقت مقتضی، ساختوساز خود را به احداث واحدهای تجاری - اداری سوق داد که البته ادامه این از دستور کار شرکت خارج گردیده است. با وجود این، پروژه‌های شاخص تجاری، اداری و خدمات پزشکی احداثی شرکت تاثیر بهسزایی در ارتقای کیفیت ساخت و ساز در شهر رشت داشته و جزو ساختمانهای ماندگار به‌شمار می‌روند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی و عوامل تاثیرگذار در آن، پیشبینی بازار مسکن در سال مالی جاری را بسیار دشوار دانست و افزود: به نظر میرسد عطش خرید و فروش در ماه‌های آینده فروکش کرده و در حال حرکت به سوی رکود باشیم.

وی در زمینه برنامههای آتی شرکت سرمایه‌گذاری گیلان نیز گفت: همانطور که اشاره شد، برنامههای بلندمدت شرکت گیلان استفاده از ظرفیت منطقه آزاد بندر انزلی میباشد که تلاش داریم با شناسایی زمین با ابعاد مناسب سهم تولید شرکت را در برنامه بلند مدت ارتقا دهیم و در همین ارتباط زمین ساحلی کاسپین منطقه آزاد بندر انزلی و دو قطعه زمین بزرگ دیگر در اطراف شهر انزلی، شناسایی شده است که مستعد ساختوساز در بخش مسکونی و اقامتی و آپارتمانی با گرایش سیاحتی و گردشگری میباشد که نقش بهسزایی در افزایش ساختوساز آتی شرکت خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به جایگاه شرکت در میان رقبای بومی گفت: استان گیلان استعداد بالقوه و زیادی برای سرمایهگذاری دارد که البته این موضوع برخلاف استان‌های همجوار، هنوز به حد اشباع نرسیده است که این امر، سرمایه‌گذاران زیادی را به صورت حقیقی و حقوقی تشویق به سرمایه‌گذاری کرده که جای بسی خوشحالی است و زحمات همه سازندگان مرتبط قابل ستایش و احترام میباشد و به نظر میرسد با توجه به میزان تولید این شرکت در حوزه ساخت مسکن که حدود 356  هزار مترمربع می‌باشد، شرکت سرمایهگذاری مسکن گیلان رتبه‌های بالای تولید مسکن را به خود اختصاص داده است.

برخی از پروژه های احداث شده توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گیلان

 


مرکزخرید دیلمان
مسکونی گلفام
مجتمع درمانی آتیه رشت
مسکونی لاکانشهر
تجاری اداری ایرانیان رشت

۲ شهریور ۱۳۹۹ ۱۰:۵۷