جهش تولید درآغاز پروژه‌های جدید «گروه سرمایه گذاری مسکن»

جهش تولید درآغاز پروژه‌های جدید «گروه سرمایه گذاری مسکن»
گروه سرمایه گذاری مسکن با جهش ۵۰ درصدی در آغاز پروژه‌های جدید نسبت به میانگین ۳۰ ساله رکورد جدیدی ثبت کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، در شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به طور متوسط در 30 سال گذشته، حدود 2 هزار واحد مسکونی سالیانه کلنگ‌زنی و وارد سبد پروژه‌ها شده، این در حالی است که با توجه رکود وارد شده در بخش مسکن و همچنین تورمی بودن اقتصاد و عدم بازگشت منابع سرمایه‌گذاری شده در برخی پروژه‌های تجاری در سالیان گذشته موجب شد تا از سال 1395 تا 1397 به‌ طور متوسط سالیانه حدود 700 واحد مسکونی کلنگ‌زنی شود که 30 درصد از ظرفیت 30 ساله شرکت را تشکیل می‌داد و اثر چشم‌گیری در کاهش فعالیت و سودآوری شرکت داشت.

از سوی دیگر، از حدود 400 میلیارد تومان تسهیلات دریافت شده شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن از بانک‌ها که عمده آن متعلق به بانک مسکن بوده، در حدود 200 میلیارد تومان آن تبدیل به تسهیلات معوقه غیر جاری شده بود که میزان قابل توجهی از توان اقتصادی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن را کاسته بود.

در همین راستا و پس از شناسایی موانع موجود، با هدف اصلاح ساختار شرکت طرحی با عنوان «پویش فصل‌ نو» انجام گرفت که این پویش دو امر توسعه کمی در کنار توسعه کیفی را مبنا قرار داد.

در حوزه توسعه کمی، «طرح آباد» (آغاز، بهبود و اقدامی دوباره) مشتمل بر 31 پروژه در سراسر کشور تعریف شد که در این طرح حدود 6500 واحد برای کلنگ‌زنی مطابق با برنامه مشخص در سبد پروژه شرکت‌ها قرار گرفت که تا امروز حدود 4500 واحد آن کلنگزنی و وارد سبد شده است و به عنوان میثاقی جمعی برای اعتلای بیش از پیش خانواده گروه سرمایه‌گذاری مسکن شناخته می‌شود.

به عبارتی، گروه سرمایه‌گذاری مسکن در سال 1398 و امسال که از سوی مقام معظم رهبری «رونق تولید» و «جهش تولید» نام‌گذاری شده‌، جهش بیش از 50 درصدی نسبت به میانگین 30 ساله و همچنین یک جهش حدود 9 برابری را نسبت به آمار سال 97 در کلنگ‌زنی و آغاز پروژه‌ها تجربه کرده است.

نکته قابل ملاحظه در طرح آباد این است که این پروژه‌ها به نحوی تنظیم شده‌اند که بتواند همزمان در چارچوب ماموریت‌های شرکت که تامین مسکن با کیفیت برای اقشار میان درآمدی است، سودآوری لازم را داشته باشد و البته، تمامی این پروژه‌ها منطبق بر سیاست‌های دولت، وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن برای اقدام جهت افزایش تولید و عرضه مسکن است.

۳ شهریور ۱۳۹۹ ۱۴:۰۴