معاون وزیر: قیمت مسکن تغییری نمی کند

طی دو ماه اخیر طرح مسکن مهر با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده که این امر بخشی از رکود بازار مسکن را جبران خواهد کرد.
معاون امور ساختمانی وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه طی دو ماه اخیر طرح مسکن مهر با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده که این امر بخشی از رکود بازار مسکن را جبران خواهد کرد، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت دربخش مسکن قیمت مسکن در کوتاه مدت تغییر چندانی نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، منوچهر خواجه دلویی افزود: طی دو ماه اخیر طرح مسکن مهر با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده که این امر بخشی از رکود بازار مسکن را جبران خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تولید یک میلیون مسکن مهر موجب کاهش نرخ بیکاری خواهد شد، اظهار کرد: مسکن مهر موجب رونق صنایع وابسته به ساختمان نیز خواهد شد.

خواجه دلویی با اشاره به اینکه یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت مسکن تقاضا است، افزود: با توجه به اینکه در زمان افزایش حجم نقدینگی این منابع بیشتر وارد بخش املاک و مستغلات می‌شود، یکی از عوامل موثر افزایش قیمت مسکن رشد نقدینگی است که با توجه به سیاست‌های دولت در کنترل حجم نقدینگی این عامل در آینده تاثیری بر افزایش قیمت مسکن نخواهد داشت.

معاون وزیر مسکن اضافه کرد: یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت مسکن انتظارات تورمی است و این امر زمانی رخ می دهد که سوداگران در بازار مسکن احساس امنیت کنند اما با اجرای طرح کد رهگیری در قالب سامانه ثبت هوشمند معاملات مسکن بخش سوداگری به طور کامل از بازار خارج شده است.

وی یکی از شرایط لازم برای افزایش ساخت و ساز ساختمان در کشور را تامین منابع لازم مالی و تسهیلات بانکی عنوان کرد و افزود: در ماده 14 قانون ساماندهی بازار مسکن ابزارهای متنوع مالی از قبیل صندوق‌های املاک و مستغلات، شرکت‌های تامین سرمایه مسکن و انواع مختلف اوراق پیش‌بینی شده است.

خواجه دلویی در ادامه گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: آیین نامه این ماده از سوی وزارت اقتصاد تدوین شده و به زدوی در کارگروه مسکن بررسی خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با تصویب این آیین نامه ابزارهای متنوعی جهت بسیج منابع خرد و کلان و هدایت آن به سمت تولید مسکن بکار گرفته شود.
۱۶ آذر ۱۳۸۸ ۱۴:۰۳
تابناک |