میان بانک صادرات و وزارت مسکن؛ تفاهمنامه مشارکت در پروژه های انبوه سازی مسکن منعقد شد

تفاهمنامه مشارکت بانک صادرات ایران در پروژه های انبوه سازی مسکن و تامین مالی طرح های در دست احداث امروز با حضور وزیر مسکن و شهرسازی و مدیر عامل بانک صادرات در وزارت مسکن و شهرسازی منعقد شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در این تفاهمنامه آمده است: بانک صادرات آمادگی خود را برای مشارکت در احداث شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی با سازندگان انبوه‌ مسکن با اولویت‌ نوسازی بافتهای فرسوده شهری تا سقف 100 هزار واحد در سال اعلام می‌کند.
بنابراین گزارش، میزان مشارکت بانک و سازنده با توجه به قیمت تمام شده و براساس آورده طرفین با احتساب ارزش زمین، مجوزها و سایر هزینه‌های ساخت تعیین و پس از تکمیل واحدها ارزش‌گذاری خواهد شد.
این گزارش اضافه می‌کند: سازندگان موضوع این تفاهم‌نامه موظفند در ساخت واحدها از فناوری‌های نو و شیوه‌های تولید صنعتی ساختمان که به تأیید وزارت مسکن و شهرسازی می‌رسد، استفاده کنند.
وزارت مسکن و شهرسازی اراضی مناسب برای اجرای شهرک‌های جدید و یا باغشهر براساس طرح‌های مکانیابی شده و یا مجتمع‌های با حداقل 200 واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری یا توسعه‌های جدید را در اختیار بانک و یا شرکت‌های طرف قرارداد بانک قرار می‌دهد تا شرکت‌های مذکور نسبت به احداث مسکن با اولویت در استفاده از فناوری‌های نو و روش‌های تولید صنعتی ساختمان اقدام کنند.
روش واگذاری زمین به صورت فروش به قیمت کارشناسی روز و یا مشارکت در ساخت حسب توافق طرفین است.
شرکت‌های موضوع ماده 4 موظفند حداکثر پس از 3 ماه از تاریخ تحویل زمین نسبت به طراحی و پیگیری اخذ پروانه ساخت و شروع عملیاتی ساختمانی اقدام کنند.
مدت‌ تفاهم‌نامه از زمان انعقاد سه سال بوده که با توافق طرفین قابل تمدید است.
۲۱ آذر ۱۳۸۸ ۱۳:۳۹
فارس |