پیشنهاد افزایش 3 میلیون تومان به سقف تسهیلات مسکن مهر

خبرگزاری فارس: معاون وزیر مسکن و شهرسازی از ارائه پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی به شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف تسهیلات مسکن از 15 میلیون تومان به 18 میلیون تومان خبر داد.
منوچهر خواجه‌دلویی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: وزارت مسکن و شهرسازی به تازگی پیشنهادی به شورای پول و اعتبار ارائه کرده تا اینکه سقف تسهیلات مسکن مهر از 15 میلیون تومان کنونی به 18 میلیون تومان افزایش یابد.
وی ادامه داد: پیشنهاد افزایش 3 میلیون تومان سقف تسهیلات مسکن مهر با توجه به بازپرداخت اقساط توسط متقاضیان مسکن مهر بوده است.
به گفته وی، این پیشنهاد همچنان در شورای پول و اعتبار در حال بررسی است.
وی تخصیص تسهیلات بانکی را یکی از عمده ترین مشکلات این طرح برشمرد و اظهارداشت: با دستور رئیس جمهور و درابتدای دولت دهم یک خط اعتباری ویژه از سوی بانک مرکزی به‌این طرح اختصاص داده شد که بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در مرحله اول 3 هزار و 500 میلیارد تومان به‌این خط اعتباری اختصاص داده شد،افزود: هر زمان که‌این اعتبار به پایان برسد بانک مرکزی دوباره‌این خط را شارژ می‌کند و محدودیتی از سوی بانک مرکزی برای تامین منابع مورد نیاز این خطر اعتباری در نظر گرفته نشده است.
معاون وزیر مسکن افزود: با تصمیم شورای عالی مسکن و تاکید رئیس جمهور، تخصیص تسهیلات مسکن طی دوماه و نیم گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است.
خواجه دلویی رفع موانع حضور انبوه سازان در مسکن مهر و امکان حضور گروه‌های کوچک به جای تعاونی‌ها را از دیگر اقداماتی در جهت تسریع ساخت مسکن برشمرد و اظهارداشت: در حال حاضر بر اساس آمار هر هفته نسبت به هفته ماقبل بیش از 10 درصد رشد داریم که رشد قابل ملاحظه‌ای است.
۲۱ آذر ۱۳۸۸ ۱۳:۵۹
فارس |