تاکید وزیر مسکن بر نظارت دقیق بر نحوه ساخت واحدهای مسکونی

تاکید وزیر مسکن بر نظارت دقیق بر نحوه ساخت واحدهای مسکونی و رعایت استاندارد
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس " علی نیکزاد " در مراسم آغاز عملیات صنعتی‌سازی مسکن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاونت ساختمان و مسکن وزارت که سازمان‌های نظام مهندسی را در زیر مجموعه خود دارد بحث نظارتی و چگونگی احداث ساختمان‌ها را بر عهده خواهد داشت.
وی ادامه داد: نظارت مسکن به صورت دقیق، فنی و اصولی وظیفه مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان کشور است بدین مفهوم که با عقد قراردادی بین شخص " مالک "، تعاونی و انبوه‌سازان، هزینه‌های لازم جهت نظارت بر اجرای پروژه تعریف می‌شود که با گذر از این مرحله مهندس تعیین شده ملزم به نظارت بر چگونگی احداث پروژه‌های ساختمانی در دستورکار خواهد بود.
وی افزود: بعد از طراحی سازه، محاسبات، معماری و تأسیسات میکانیکی و برقی مهمترین مبحث مورد تأکید بخش مسکن، موضوع نظارت است که از طریق نظام مهندسی باید به بهترین نحو محقق شود.
وزیر مسکن تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش از این نیز مالکان ساختمان‌ها، مهندسان ناظر پروژه‌های در دست انجام را تعیین می‌کردند، معتقدم انتخاب مهندس ناظر توسط مالکان نمی‌تواند موجبات تعدیل کیفیت سازه‌های در دست احداث را سبب شود.
وی خاطرنشان کرد: نظارت بر چگونگی ساخت و ساز طی تمامی مراحل احداث یک پروژه با تأکید بر نگرش علمی، نیاز انواع سازه‌های امروز است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
۲۲ آذر ۱۳۸۸ ۱۷:۴۵