وزارت مسکن به واجدین طرح مهر در استان تهران زمین می دهد

وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد: تمام افراد واجد شرایط طرح مهر می توانند در استان تهران غیر از شهر تهران و کرج در هر نقطه ای که مایل باشند اراضی با وام بانکی 150 میلیون ریالی دریافت نمایند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "علی نیکزاد" روز یکشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی احداث یک هزار و 100 واحد مسکونی صنعتی در شهرجدید پرند، اظهار داشت: متقاضیان واجد
شرایط طرح مهر در استان تهران در قالب گروه های سه نفری می توانند زمین های 150 تا 200 مترمربعی دریافت و به ازای هر نفر از 150 میلیون ریال تسهیلات بانکی برخوردار شوند.
وی گفت: افراد یادشده می توانند واحدهای مسکونی 90 مترمربعی احداث کنند و غیر از
دو نقطه مذکور در سایر مناطق مشکلی وجود ندارد.
نیکزاد افزود: هرگونه تشکل مردم نهاد اعم از کمیته امداد امام (ره)، تعاونی ها، خیرین مسکن ساز، انبوه سازان و سایر دست اندرکاران می توانند به وزارت مسکن و شهرسازی یا اداره های تابعه مراجعه و در این برنامه مشارکت کنند.
وزیر مسکن و شهرسازی اضافه کرد: اکنون با تشکل خیرین مسکن ساز برای ساخت 71 هزار و 300 واحد مسکونی توافق شده در هر منطقه کشور که زمین نیاز داشته باشند، در اختیار آنها قرار گیرد.
نیکزاد گفت: براساس وعده انجام شده مبنی بر احداث 120 واحد مسکونی ظرف مدت دو
ماه با تایید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در تاریخ سی ام آذرماه جاری این واحدها به
بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: سیاست وزارت مسکن و شهرسازی در چارچوب طرح مهر این است که مشکل ساکنین کلان شهرها را در شهرهای جدید برطرف کند و در استان تهران علاوه بر شهرهای جدید هشتگرد و پرند، 13 نقطه جمعیتی دیگر پیش بینی شده است.
شهر جدید پرند در 35 کیلومتری جنوب غربی تهران واقع شده است.
۲۲ آذر ۱۳۸۸ ۱۷:۵۳
ایرنا |