قیمت مسکن تا پایان امسال هیچ تغییری نمی‌کند

خبرگزاری فارس: رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه قیمت مسکن تا پایان سال جاری ثابت مانده و افزایشی نخواهد داشت گفت: نظر مشاوران املاک کاهش قیمت و ارزانی مسکن است.
مصطفی قلی خسروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص ملاقات انبوه سازان با مشاوران املاک گفت :تصوری بر ذهن مشاوران املاک ایجاد شده بود که قیمت مسکن در سال آینده و یا در ماههای آتی افزایش می یابد و این طور به نظر می‌رسید که این صنف قصد تبلیغات روانی منفی در راستای اهداف سوداگرانه حرکت می کند.
وی ادامه داد: همزمان با اوج گرفتن چالش‌های انبوه‌سازان با انجمن صنفی انبوه‌سازان و رسانه‌ای شدن این اتفاق، رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با مراجعه به اتحادیه مشاوران املاک بر حل این ذهنیت تاکید کردند که آنها نیز موافق افزایش قیمت مسکن نیستند.
وی خاطر نشان کرد: در این ملاقات مشخص شد که دغدغه انبوه‌سازان نیز همسو با نظر مشاوران املاک کاهش قیمت و ارزانی مسکن است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: قیمت مسکن تا پایان سال جاری ثابت مانده و افزایشی نخواهد داشت و در راه بودن سونامی قیمت‌ها به هیچ عنوان صحیح نیست.
قلی خسروی افزود: قیمت مسکن نه تنها افزایش نداشته بلکه در چند ماه گذشته باز هم کاهش داشته است، چرا که برخی از اقدامات دولت و بخصوص شهرداری باعث شده تا عرضه مسکن افزایش یابد.
وی ادامه داد: مصوبه جدید شورای اسلامی شهر تهران باعث شده تا شهرداری تهران دیگر برای ساخت و ساز در این بافت‌ها هیچ هزینه‌ای بابت عوارض و تراکم از شهروندان دریافت نکند این یکی از دلایل ثبات قیمت مسکن است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: این استقبال از سوی شهروندان حاکی از این است که این استقبال می‌تواند موجب افزایش عرضه مسکن در ماههای آینده شود
۳۰ آذر ۱۳۸۸ ۰۹:۱۶
FARS |