اعتبارات عمرانی ۱۴۰۰ با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه این کمیسیون با حضور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی اعتبارات پروژه های عمرانی در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: در این نشست نمایندگان بر ایجاد پایه‌های جدید درآمدی برای اجرا و تکیل پروژه‌های نیمه تمام تاکید کردند.

سیدالبرز حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اظهار داشت: در نشست روز سه‌شنبه کمیسیون عمران مجلس که با حضور شخص وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اعتبارات لایحه بودجه ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در این نشست آقای اسلامی توضیحاتی را درباره کلیات بودجه و در خصوص اعتبارات عمرانی ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس ۱۵ هزار میلیارد تومان برای حوزه وزارت راه وشهرسازی در بودجه سال آینده پیش بینی شده، این در حالی است که این وزارتخانه برای تکمیل پروژه های عمرانی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حجم بالای پروژه های نیمه تمام عمرانی در کشور افزود: در این نشست اعضای کمیسیون عمران نیز توضیحاتی را درباره ابعاد لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارائه کردند و نقطه نظر نمایندگان مورد بحث و بررسی قرار گفت.

وی با اشاره به اینکه تحرک بخشی به پروژه های عمرانی می تواند بخشی از موتور محرک اقتصاد را روشن کند، گفت: بنابراین مجلس اهتمام و حساسیت ویژه ای بر اعتبارات و بودجه عمرانی دارد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در نهایت مقرر شد تا روز شنبه، نمایندگان پیشنهادات خود را درباره اعتبارات حوزه عمران ارائه کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بخواهیم در حوزه عمران اتفاق مثبتی رخ دهد، باید پایه های جدید درآمدی به جزء اعتبار ۱۰۴ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با ۱۸ درصد شد معادل ۱۰۴ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

طبق گزارش سازمان برنامه و ‌بودجه از عملکرد و تخصیص بودجه عمرانی در سال جاری نیز، طی هشت ماهه ابتدای سال، به رغم عدم تحقق بخشی از منابع عمومی، بالغ بر ۵۲ هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار انجام شده که حدود ۳۱ درصد بیشتر از رقم مشابه سال گذشته است.

برخلاف سنوات گذشته که اغلب تخصیص‌های عمرانی به صورت اسناد خزانه اسلامی بوده، از این رقم بالغ بر ۳۰ درصد آن به صورت نقد بوده است.

۲۷ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۹