در راستای گسترش همکاری میان بانک مسکن و گروه سرمایه‌گذاری مسکن صورت گرفت؛

بازدید معاون اعتباری بانک مسکن از پروژه‌های در دست اقدام شرکت تهران

عضو هیئت‌عامل و معاون اعتباری بانک مسکن به همراه روسای ادارات کل اعتبارات و تامین مالی و نظارت و ارزیابی اعتباری بانک از پروژه‌های احداثی «بنفشه 2» و «مرکز شهر اندیشه» شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، «محمدحسن علمداری» عضو هیئت‌عامل و معاون اعتباری بانک مسکن صبح امروز (دوشنبه، اول دی ماه 1399) در صدر هیئتی متشکل از «رضا صالحی‌شهرابی» رییس اداره‌کل اعتبارات و تامین مالی و «حسین حیدری» رییس اداره‌کل نظارت و ارزیابی اعتباری بانک مسکن به همراه دکتر «روزبه ظهیری‌هاشمی» مدیرعامل، دکتر «حمیدرضا شیرزاد» معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار، دکتر «حنظله فندرسکی» معاون مالی و منابع انسانی، مهندس «سید مسعود مروج‌جهرمی» معاون فناوری و مدیریت ساخت و برخی دیگر از مدیران ارشد شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن از کارگاه پروژه‌های در دست ساخت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران بازدید کردند.

«علی شاه‌حیدری» مدیرعامل، «امیر منتی» معاون فنی و اجرایی، «امیر کوهی» معاون برنامه‌ریزی و توسعه و «امیرحسین توکل‌زاده» معاون مالی و اداری شرکت سرمایه‌گذرای مسکن تهران نیز این هیئت را در کارگاه‌های «بنفشه 2» و «مرکز شهر اندیشه»  همراهی کرده و توضیحات لازم درباره وضعیت پروژه‌ها و فناوری‌های به کار گرفته شده ارایه شد.

دکتر «روزبه ظهیری‌هاشمی» مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در نشست پایانی این بازدید، ضمن قدردانی مجدد از حضور معاون اعتباری بانک مسکن و همکاران ایشان در محل کارگاه‌های پروژه‌های شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران با بیان این‌که گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان یک بنگاه اقتصادی در قبال ذی‌نفعان خود، از جمله سهام‌داران، مشتریان، بانک مسکن به عنوان تامین کننده منابع مالی، پیمان‌کاران و ... به صورت کامل متعهد است، گفت: شرکت در گذشته در این بخش دچار آسیب بوده که این موضوع با تلاش کارکنان هلدینگ و شرکت‌های تابعه مرتفع شده است؛ البته این مهم بدون حمایت هیئت‌مدیره محترم بانک مسکن و حوزه اعتباری قطعاً میسر نمی‌گردید.

وی با تاکید بر این‌که نگرانی‌های زمان آغاز پروژه‌های طرح آباد که منجر به نوزایی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن شده، به‌طور کامل از بین رفته است، افزود: اجرای هم‌زمان پروژه‌های متعدد در مجموعه هلدینگ و شرکت‌های تابعه و عمل به تمامی تعهدات، ثابت کرد که این مجموعه دارای ظرفیت‌های بسیاری بوده و حتی می‌تواند عهده‌دار مسئولیت‌های بیشتری شود.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در ادامه با اشاره به روند فعالیت شرکت تهران و خروج این شرکت از بحران و بدل شدن آن به یک شرکت فعال دارای توجیه اقتصادی، تصریح کرد: قریب به 500 نفر در کارگاه‌های این شرکت مشغول به کار هستند که این امر با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور، بسیار جای خرسندی دارد و نویدبخش آینده‌ای درخشان است.

بر اساس این گزارش، «محمدحسن علمداری» عضو هیئت‌عامل و معاون اعتباری بانک مسکن نیز در این نشست ضمن تمجید از مجموعه اقدامات صورت گرفته در شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران در راستای فعال‌سازی دوباره این شرکت، گفت: امروز بسیار خوشحال هستم که این شرکت از بحران خارج شده و مسئولیت اجرای یک مگا پروژه به عنوان بزرگ‌ترین پروژه اقدام ملی مسکن در کشور را بر عهده گرفته و تاکنون به بهترین نحو ممکن این مهم را به انجام رسانده است.

وی با تاکید بر این‌که، شرکت‌های تابعه بانک مسکن باید تبدیل به مهم‌ترین مشتریان بانک شوند، افزود: با توجه به بهبود صورت گرفته در عملکرد شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن، می‌توان امید داشت که هلدینگ سرمایه‌گذاری مسکن به‌زودی تبدیل به بهترین مشتری و شریک بانک مسکن شود؛ چراکه عملکرد مثبت این شرکت، این امر را گواهی می‌دهد.

معاون اعتباری بانک مسکن ضمن ارایه راه‌کار به‌منظور کمک به تامین مالی پروژه مرکز شهر اندیشه و در نتیجه پیشرفت سریع‌تر آن، ادامه داد: در مجموعه بانک تلاش داریم تا بتوانیم همراهی بیشتری با شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن داشته باشیم و تمام نیازهای تسهیلاتی پروژه‌های این مجموعه و شرکت‌های تابعه را پوشش دهیم.

علمداری همچنین در پایان سخنان خود پیشنهاد داد: شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن در سراسر کشور با هدف افزایش تعامل و تسهیل فرآیندهای مالی و تسهیلاتی با بانک مسکن، باید برنامه مدونی برای بازدید مدیران استانی بانک مسکن از پروژه‌های در حال احداث ترتیب دهند تا مدیران بانکی با مشاهده گستره و حجم فعالیت‌های عمرانی در مجموعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن، امور مربوطه اعم از پرونده‌های تسهیلاتی را با سرعت بیشتری پیگیری نمایند. 

گفتنی است؛ در بازدید از قطعه‌های مختلف مگا پروژه مرکز شهر اندیشه، تکنولوژی‌های دانش بنیان به‌کار گرفته شده مانند Wall Crete در بخش دیوارها و دیگر نوآوری‌های این پروژه که ضمن افزایش قابل توجه بهره‌وری مصرف انرژی هم‌زمان با کاهش آلودگی‌های صوتی، باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه اجرای پروژه می‌شود و البته کیفیت زندگی ساکنان آینده را بهبود می‌بخشد، از سوی عوامل اجرایی و پیمان‌کاران به هیئت بازدید کننده معرفی و توضیحات فنی ارایه شد.  

همچنین در جریان بازدید از پروژه بنفشه 2، موضوع امضای تفاهم‌نامه تسهیل همکاری میان گروه سرمایه‌گذاری مسکن و پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در ساختمان (EEEB) وابسته به برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به منظور طراحی و ساخت خانه‌های کم انرژی (EC+) برای نخستین مرتبه در کشور و مطابق با جدیدترین ویرایش مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در سطح استان تهران که به صورت پایلوت در این پروژه اجرا می‌شود، به اطلاع نمایندگان بانک مسکن رسید که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

بازدید علمداری از مرکز شهر اندیشه دی ماه 99
بازدید علمداری از مرکز شهر اندیشه دی ماه 99
بازدید علمداری از مرکز شهر اندیشه دی ماه 99
بازدید علمداری از مرکز شهر اندیشه دی ماه 99
بازدید علمداری از مرکز شهر اندیشه دی ماه 99
بازدید علمداری از مرکز شهر اندیشه دی ماه 99
بازدید علمداری از مرکز شهر اندیشه دی ماه 99
بازدید علمداری از مرکز شهر اندیشه دی ماه 99
بازدید علمداری از مرکز شهر اندیشه دی ماه 99
بازدید علمداری از مرکز شهر اندیشه دی ماه 99
بازدید علمداری از مرکز شهر اندیشه دی ماه 99




۲ دی ۱۳۹۹ ۰۸:۲۹