ایران خواستار تقویت روابط چهارجانبه تهران ،دمشق،بغداد و آنکارا است

وزیر مسکن وشهرسازی اعلام کرد، تهران و دمشق باید تلاش کنند روابط اقتصادی چهار جانبه بین ایران ، سوریه ، عراق و ترکیه تقویت شود و گسترش همکاریها را به دنبال داشته باشد
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ،"علی نیکزاد" روز شنبه در هشتمین نشست کمیته پیگیری و توسعه همکاریهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در تهران گفت: ورود عراق به روابط چهارجانبه مذکور موجب خواهد شد تا گام بسیار مهمی در شکل گیری همگرایی چهار جانبه برداشته شود .
وی اضافه کرد، هماهنگی بین ایران وسوریه در حال حاضر جهت توسعه روابط اقتصادی طرفین با رهنمودهای روسای جمهور دو کشور و در چارچوب کمیسیون های مشترک در عالی ترین سطح قرار دارد.
نیکزاد از شکل گیری چهار گروه در قالب کمیته های کارشناسی در نشست تهران خبرداد و گفت : کمیته همکاریهای اقتصادی ، بازرگانی ، بانکی ، امور زیارتی ، بهداشت ودرمان و مسکن نخستین کمیته فعال است. کمیته دوم همکاریهای صنعتی است و کمیته سوم همکاری در زمینه برق ، آب و فاضلاب را بررسی می کند و چهارمین کمیته تلفیق و تنظیم سند را انجام خواهد داد.
وزیر مسکن وشهرسازی در این نشست از تمایل شرکتهای ایرانی برای توسعه فعالیت ها دربخش های صنعتی ، تولیدی ، بهداشتی ، درمانی و فناوریهای نو در سوریه خبرداد و خواستار تسهیل در فرآیند گردش امور اداری، تسریع در عملیات اجرایی و فراهم سازی تمهیدات کافی برای حضور آنها شد .
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، قرار است هیاتهای کارشناسی دو کشور روز دوشنبه هفته جاری توافق های به عمل آمده را به امضای وزیر مسکن وشهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر اقتصاد وبازرگانی جمهوری عربی سوریه برسانند.
۲۰ دی ۱۳۸۸ ۱۳:۵۱