رشد 97درصدی بازسازی بافت‌های فرسوده تا پایان برنامه پنجم

خبرگزاری فارس: معاون وزیر مسکن با بیان اینکه بازسازی بافت های فرسوده از اول انقلاب تا سال 84 تنها 7 درصد رشد داشته است گفت: رشد بازسازی بافت های فرسوده تا پایان برنامه پنجم توسعه به 97 درصد خواهد رسید.
احمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: مساحت بافت های ‌فرسوده شهری ایران 65 هزار هکتار است که جمعیتی حدود 8 میلیون و 500 هزار نفر را در خود جای داده است اما نکته ای که مهم است، انجام مطالعات 37 هزار هکتار از این بافت ها است.
وی ادامه داد: توزیع اعتبارات به استانها برای پیشبرد طرح بازسازی بافت های فرسوده به میزان مساحت بافت فرسوده ، خطرپذیری زلزله و جمعیت ساکن در این بافتها بستگی دارد.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به طرح واگذاری بافت‌های فرسوده در مسکن مهر اشاره کرد و گفت: حدود دو سال از عمر فعالیت پروژه های ساخت مسکن مهر در کشور می گذرد و در این مدت این پروژه ها از پیشرفت خوبی برخوردار بوده اند .
صادقی گفت: بافت‌های فرسوده می‌توانند طرح مسکن مهر را تسریع کنند و در جاهایی که کمبود زمین و همچنین امکان خدمات دهی مناسب نیست این مناطق برای طرح مسکن مهر مفید هستند.
وی افزود:دولت در سال آینده ساخت هزار واحد مسکونی در محدوده بافت های فرسوده برنامه ریزی کرده است و ساخت مسکن مهر در محدوده بافتهای فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی به لحاظ وجود امور زیر بنایی اولیه برای دولت مقرون به صرفه است.
۲۰ دی ۱۳۸۸ ۱۳:۵۴
fars |