مشکل ساخت مسکن در طبقات فوقانی برطرف شد

خبرگزاری فارس: وزیر مسکن و شهرسازی از حل مشکلات و سوء تفاهم میان وزارت مسکن و شهرداری تهران برای ساخت واحدهای مسکونی در طبقات فوقانی خبر داد.
علی نیکزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص مشکلات پیش آمده میان وزارت مسکن و شهرداری در پرداخت تسهیلات به ساخت مسکن در طبقات فوقانی گفت: جلسات خوبی با شهردار تهران و رئیس شورای شهر برای ساخت مسکن در طبقات فوقانی تشکیل و خوشبختانه سوءبرداشتی که برای شهرداری پیش آمده بود با این جلسات برطرف شد.

*دخالت نمی‌کنیم

وی افزود: باز هم تأکید می‌کنیم که وزارت مسکن و شهرسازی تسهیلات 15 میلیون تومانی پرداخت می‌کند اما در موضوع تراکم، اخذ پروانه و قوانین و مقررات شهرسازی دخالتی نخواهد کرد.
نیکزاد با بیان اینکه وزارت مسکن و شهرسازی بر فروش تراکم تأکید ندارد، خاطرنشان کرد: متقاضیانی که قوانین و مقررات شهرسازی را رعایت کنند و پروانه ساخت از شهرداری گرفته باشند با چهار شرط اعلام شده از سوی دولت می تواند پس از اخذ تأییدیه استحکام ساختمان از سازمان نظام مهندسی تسهیلات 15 میلیون تومانی را دریافت کند.
به گفته وی ،افرادی که از این تسهیلات استفاده کنند دیگر نمی‌توانند از زمین و تسهیلات دولتی استفاده کند.
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: طرح مزبور طرح بسیار خوبی در جهت توسعه درون شهری با رعایت قوانین و مقررات شهرسازی است.
به گفته وی، با وجود اینکه گفته می‌شود استقبالی از این طرح صورت نگرفته است باید اذعان کرد که تاکنون مراجعه کنندگان زیادی برای دریافت تسهیلات به سازمان مسکن و شهرسازی استان‌های خود مراجعه کرده‌اند.
۲۰ دی ۱۳۸۸ ۱۳:۵۵
fars |