رفع مشکل مسکن و اشتغال خدمت به اسلام نظام و رهبری است

اردبیل - وزیر مسکن و شهر سازی گفت: تلاش برای رفع مشکل مسکن و اشتغال در کشور خدمت به دین مبین اسلام ، نظام و رهبری آن است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، "علی نیکزاد" سه شنبه شب در کار گروه مسکن و شهر سازی استان اردبیل افزود: فعال شدن بخش مسکن سبب رونق اقتصادی در کشور می شود و از این رهگذر 17 درصد اشتغال محقق و 400 رشته ی صنعتی و غیر صنعتی فعال می شود.
وی اظهار داشت: فعال شدن بخش مسکن سبب ایجاد دید امنیتی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی می شود و مسکن دار شدن جوانان امکان ازدواج آنان را فراهم و در پی آن افرادی که به تازگی تشکیل خانواده داده اند اقدام به خرید لوازم منزل از قبیل موکت ، پرده و دیگر لوازم می کنند و کارخانه های تولید کننده ی اینگونه وسایل و نیز مصالح ساختمانی فعال می شوند.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر دید فنی باید دید اعتقادی هم به موضوع مسکن داشته باشیم گفت: در دید اعتقادی تلقی ما از مسکن به عنوان مکان تامین آرامش ، آسایش ، ابراز علاقه و پرورش و تربیت نسل صالح و پیرو اهل بیت (ع) است.
نیکزاد تاکید کرد که با تامین مسکن برای جوانان شوراهای فرهنگ عمومی و تامین استان ها دیگر کمتر دغدغه ی مسایل ، مشکلات ، ناهنجاری ها و بزه کاری های اجتماعی خواهند داشت.
وزیر مسکن و شهر سازی با اشاره به اینکه نگرش مسوولان در استان ها نباید به موضوع مسکن بطور صرف به عنوان یک تکلیف اداری باشد تصریح کرد : بدون کمک فرمانداران ، مدیران شرکت ها و اداره هایی مانند برق ، آب ، گاز ، مخابرات و دیگر اداره های ذیربط امکان حل مشکل مسکن در کشور وجود ندارد.
او تاکید کرد: بهترین خدمت برای کارآمدتر شدن نظام و خدمت به جمهوری اسلامی ایران که حاصل خون هزاران شهید گلگون کفن است کمک برای ایجاد مسکن و اشتغال برای جوانان می باشد.
وی با اشاره به تلاش های دولت اصول گرای دکتر محمود احمدی نژاد و عزم جدی آن برای رفع مشکل مسکن در ایران تاکید کرد: من باز هم اعلام می کنم که ما مشکل مسکن را در ایران حل خواهیم کرد.
او گفت: وقتی به وزیر مسکن کشور الجزایر گفتم که ما طرحی به نام یک میلیون و 200 هزار واحد شهری و روستایی در ایران داریم با تعجب پاسخ داد چنین چیزی امکان پذیر نیست و به او اعلام کردم که ما مسوولیت وزارت مسکن را در جمهوری اسلامی بر عهده گرفته ایم و رییس جمهور مان نیز شخص آقای احمدی نژاد است و یقین بدان که این کار عملی می شود .
او با اشاره به اینکه اصل سیاست زمین صفر آقای دکتر احمدی نژاد عین عدالت است گفت: به آنانی که می گویند چرا دولت نمی خواهد عرضه و تقاضا تنظیم شود می گوییم اگر عرضه و تقاضا را در بخش مسکن آزاد بگذارند و در آن 200 درصد سود باشد همه ی بخش های کشور تعطیل می شوند.
نیکزاد تصریح کرد: در این صورت بسیاری افراد از دولت وام میگرند و به جای آنکه کارخانه ایجاد کنند ، زمین می خرند و 300 درصد سود می کنند و پول دولت را باز پس می دهند و این همان کاری بود که در سال های قبل می شد.
او با اشاره به اینکه تلاش می کنیم تا هیچ فردی در استان اردبیل بدون مسکن نباشدگفت: سیاست ما بر آن است که در سفر به استان ها در نشستی با مسوولان و انبوه سازان آن استان صورتجلسه ای را تنظیم می کنیم و این صورتجلسه ها بر حسب توانایی و اعتبارهای مالی تنظیم می شوند و مسوولان فرصت دارند در همان نشست هر بند از صورتجلسه را که قبول ندارند اعلام کنند چرا که پس از پایان نشست دیگر قابل قبول نخواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار اردبیل نیز در این نشست خواستار کمک وزارت مسکن و شهر سازی برای انجام عملیات مربوط زیرساخت ها و آماده سازی پروژه های مسکن مهر در این استان شد.
منصور حقیقت پور ، مجموع مبلغ مورد نیاز برای این منظور را 210 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با تخصیص این مبلغ کارهای اجرایی مربوط به مسکن مهر در استان اردبیل سرعت بیشتری خواهند گرفت.
وی همچنین تخصیص مبلغ پنج میلیارد ریال برای مطالعه ی اولیه ی پروژه ی اردبیل جدید ، واگذاری زمین مناسب برای دادن قطعه های آن به " نام آوران " استان که موفق به کسب مدال جهانی باشند ، کمک به تامین اعتبار مطالعه ی مدرن شهر دینی اردبیل ، تامین اعتبار برای دریافت مجوز کارخانه ی تولید صنعتی مسکن و کمک به برگزاری همایش بین المللی معماری مساجد در اردبیل شد.
قاسم محمدی ، نماینده ی مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از وزیر مسکن و شهر سازی خواستار کمک به رفع مشکل بازپرداخت وام های اعطایی مسکن برای افراد کم درآمد و افزایش میزان سقف وام های اعطایی به آنان شد.
بشیر خالقی نماینده ی مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به لحاظ کوهستانی بودن مکان پروژه ی مسکن مهر در خلخال و نامناسب بودن محل ، زمین بخشی از این پروژه به اجبار از جوار شهرک صنعتی خلخال تخصیص یافت.
او گفت: تاکنون بیش از هفت میلیارد ریال برای آماده سازی زمین این پروژه هزینه شده است و تخصیص مبلغ سه میلیارد ریال دیگر برای این منظور کافی نیست و باید مبلغ بیشتری تخصیص یابد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در پایان این نشست صورتجلسه ای با حضور حاضران و رییسان اداره ها و ارگان های ذیربط تنظیم و قرار بر این شد که اداره های ذیربط وظایف محوله را در زمان مقرر و به دقت انجام دهند.
وزیر مسکن و شهر سازی و هیات همراه در سفر یک روزه به اردبیل از پروژه های مسکن مهر در شهرهای نمین ، گیوی و اردبیل دیدن و کلنگ عملیات اجرایی پروژه ی ساختمان 200 واحد پزشکان اردبیل و نیز پروژه ی مسکن مهر چهار هزار واحدی اردبیل را به زمین زد.
۲۳ دی ۱۳۸۸ ۱۴:۲۸
irna |