امضای قرارداد با بانکها برای نوسازی 15 هزار مسکن فرسوده

خبرگزاری فارس: معاون وزیر مسکن با بیان اینکه سرمایه گذاری در بافت های فرسوده حداقل 25 درصد سود دارد گفت: 15هزار واحد مسکونی از 30 هزار واحد مسکونی مورد نظر برای بازسازی در بافت های فرسوده با بانک ها قرارداد منعقد کردند.
احمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده سودآور است و حداقل 25 درصد سود دارد و احتمال دارد این سود بیشتر هم باشد.
وی ادامه داد: برخی از سرمایه‌گذاران اقدام به خرید اوراق مشارکت می‌ کنند اما سرمایه گذاری در بافت های فرسوده آنقدر سودآور است که بنده با قاطعیت می گویم حداقل 25 درصد سود در انتظار سرمایه گذاران در بافت های فرسوده است.
مدیر عامل شرکت عمران بهسازی شهری ایران با بیان اینکه تا پایان سال اعتباری بالغ بر 450میلیارد تومان برای نوسازی 30 هزار واحد مسکونی در قالب وامهای 15 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است گفت: این اعتبار در سال آینده برای نوسازی130هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده، چهار برابر امسال رشد خواهد داشت.
صادقی افزود: برای نوسازی 30 هزار واحد مسکونی از اول آذر ماه امسال 450 میلیارد تومان اعتبار بانکی تامین شد و تاکنون هم برای 50 درصد یعنی 15 هزار واحد مسکونی با بانک انعقاد قرارداد شده و بقیه هم به تدریج با بانک ها قرارداد منعقد خواهند کرد.
به گفته معاون وزیر مسکن و شهرسازی 3 هزار نفر از این تعداد هم قسط اول خود را دریافت کرده‌اند.
۲۶ دی ۱۳۸۸ ۱۶:۱۱
fars |