طلسم حذف قیمت زمین در طرح مسکن مهر شکسته شد

مدیر عامل شرکت تعاونی غدیر شهرستان قاینات گفت: طلسم حذف قیمت زمین از قیمت نهایی مسکن در دولت نهم شکسته شد.
محمد قربانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص اینکه چگونه طرح مسکن مهر در تأمین مسکن گروه های هدف موفقیتی کسب کند افزود: متأسفانه به دلیل سیاستهای غلط پیاده شده در دوره های گذشته، مسکن برای کسانی که از آن بی بهره بودند، به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده بود و در دولت نهم با تدابیر و سیاست های اصولی که دولت برای حذف قیمت زمین از قیمت نهایی مسکن در قالب مسکن مهر اتخاذ کرد، این طلسم شکسته شد.
وی ادامه داد: شرایط به گونه ای شده است که ما پیش بینی می کنیم اگر روند اجرایی به همین صورت پیش برود، تا پایان سال آینده در منطقه شهرستان قاین، هیچ واجد شرایط فاقد مسکنی نخواهیم داشت.
وی افزود: بنظر من از مهمترین ویژگی های طرح مسکن مهر، تولید واحدهای مسکونی مستحکم و ارزان قیمت است و مطابق با طرحی که دولت در حال اجرا دارد، هر متقاضی می تواند با پرداخت تنها 23 میلیون تومان صاحب خانه شود.
قربانی گفت: این قیمت، با توجه به قیمت مسکن در بازار آزاد، قیمت بسیار مناسبی است و همانگونه که گفتم ما امید داریم با این طرح دولت همه متقاضیان و واجدین شرایط صاحب خانه شوند.
به گفته وی، پروژه طرح مسکن مهر از اوایل اردیبهشت سال 87 با واگذاری زمین های 99 ساله در شهرستان قاین آغاز شد و در این طرح ساخت 1000 واحد مسکونی در زمینی به مساحت پنج هکتار و در پنج طبقه در دستور کار قرار گرفت که از زمان شروع به کار این طرح در این شهرستان تا کنون 160 واحد در فاز اول به متقاضیان تحویل داده شده است.
وی تاکید کرد: زمانی که پروژه را شروع کردیم، یک قطعه زمین 150 متری 30 میلیون تومان قیمت داشت و در حال حاضر قیمت همان قطعه زمین به 12 تا 15 میلیون تومان کاهش یافته است. البته این کاهش قیمت در خصوص آورده برخی اعضا تأثیر منفی داشته و بعضی از آنها سوالاتی برای شان پیش آمده است.
۲۶ دی ۱۳۸۸ ۱۶:۱۴
fars |