تمدید مهلت استفاده از وام ساخت مسکن برای آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا

هیات دولت، مهلت زمانی دریافت وام ساخت مسکن برای آندسته از آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا که تاکنون از وام ساخت مسکن استفاده نکرده‌اند، را تمدید کرد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران در جلسه نهم دی ماه امسال بنابه پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، ضوابط ارایه تسهیلات ساخت مسکن به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا موضوع تصویب مورخ 10/1387/8 را تا پایان سال 1388 معتبر و لازم الاجرا اعلام کرد.
بدین ترتیب، زمان استفاده از تسهیلات وام ساخت مسکن در تصویب‌نامه یاد شده برای پذیرش تقاضا توسط بانک‌های عامل تا پایان سال 1388 و انعقاد قرارداد تا پایان خرداد ماه سال 89 تغییر پیدا کرد. پیش از این نیز دولت در تیرماه امسال، زمان استفاده از تسهیلات تصویب‌نامه یادشده برای پذیرش تقاضا را تا پایان شهریور 1388 و انعقاد قرارداد را تا پایان آذر ماه سال 88 تمدید کرده بود.
براساس مصوبه جدید، دولت همچنین باقیمانده تسهیلات مسکن سال 1387 به میزان 50 درصد وام خرید معادل 20 هزار فقره و 50 درصد وام ساخت مسکن برای ایثارگران واجد شرایط از سوی بانک‌ها قابل پرداخت می باشد.
این مصوبه در تاریخ 20 دی 1388 توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.
براساس مصوبه مورخ 10/1387/8 دولت، میزان تسهیلات پرداختی جهت ساخت مسکن به جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده شهدا (همسر، فرزندان و والدین) در شهرهای بزرگ با جمعیت بیش از یک میلیون نفر 18 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 16 میلیون تومان، در سایر شهرها 14 میلیون تومان و در روستاها 10 میلیون تومان با نرخ سود 4 درصد تعیین شده بود.
۲۶ دی ۱۳۸۸ ۱۶:۱۹
irna |