صادقی: همزمان با دهه فجر 50 پروژه عمرانی و مسکونی مهر افتتاح می شود

معاون وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد: همزمان با دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی 50 پروژه عمرانی و مسکونی طرح مهر با اعتبار یک هزار و 573 میلیارد ریال در سطح کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "احمد صادقی" روز دوشنبه در نخستین نشست مطبوعاتی پس از انتصاب به این سمت، گفت: امسال در ایام دهه فجر 45 پروژه که شامل سه هزار و 68 واحد مسکونی در قالب طرح مهر با زیربنایی به مساحت 223 هزار و 853 مترمربع با اعتبار یک هزار و 302 میلیارد ریال افتتاح می شود.
وزارت مسکن و شهرسازی ازخرداد ماه سال 1386 برنامه مسکن مهر را که واگذاری زمین به اجاره 99 ساله که موسوم به طرح مهر است برای ساخت یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی به مورد اجرا گذارد.
صادقی افزود: قرار است در دهه فجر سال جاری چهار پروژه که شامل 231 واحد تجاری، اداری، اقامتی با زیربنای 14 هزار و 290 مترمربع با اعتباری به میزان 264 میلیارد ریال مورد
بهره برداری قرار گیرد.
وی از افتتاح یک پروژه عمران شهری در استان هرمزگان شهر بندرعباس در دهه فجر با اعتباری به میزان 17 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: بررسی پروژه های مسکونی که در دهه فجر افتتاح خواهد شد، نشان می دهد استانهای اصفهان، فارس
و همدان بترتیب از نظر تعداد واحدهای مسکونی رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص
داده اند.
صادقی اضافه کرد: استان اصفهان 10 پروژه به تعداد 878 واحد مسکونی را به اجرا گذارده و در رتبه نخست و استان فارس با یک پروژه و ساخت 540 واحد مسکونی در رتبه دوم و استان همدان با چهار پروژه بالغ بر 165 واحد مسکونی در رتبه سوم قرار گرفته است.
۷ بهمن ۱۳۸۸ ۱۲:۴۵
ایرنا |