«یاسر امامی» به عنوان هفتمین مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن معرفی شد

«یاسر امامی» به عنوان هفتمین مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن معرفی شد
آیین تکریم دکتر «روزبه ظهیری هاشمی» مدیرعامل سابق و معارفه دکتر «یاسر امامی» مدیرعامل جدید شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با حضور عضو هیئت مدیره بانک مسکن و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره گروه مالی بانک مسکن برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، مراسم تکریم دکتر «روزبه ظهیری‌هاشمی» مدیرعامل سابق و معارفه دکتر «یاسر امامی» مدیرعامل جدید شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، صبح امروز (یکشنبه، 26 اردیبهشت ماه 1400) با حضور «محمدحسن علمداری» عضو هیئت‌مدیره و معاون مدیرعامل بانک مسکن، دکتر «محمدرضا جواهری‌تفتی» مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن، دکتر «جواد جوان‌مجیدی» رییس هیئت‌مدیره گروه مالی بانک مسکن، اعضای هیئت‌مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، معاونان و مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن و مدیران‌عامل شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن در شهر تهران به صورت حضوری و با حضور دیگر مدیران‌عامل شرکت‌های تابعه به صورت ارتباط با فضای مجازی در سالن اجتماعات شرکت برگزار شد.

تکریم و معارفه مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن

«محمدحسن علمداری» عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن هدف حضور خود در این آیین را تجلیل از عملکرد خوب گروه سرمایه‌گذاری مسکن به ویژه دکتر «ظهیری‌هاشمی» عنوان کرد و درباره شرایط گذشته و امروز گروه سرمایه‌گذاری مسکن گفت: شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در حوزه مسکن و ساختمان، یک شرکت دارای برند و شناخته شده است و حفظ برند سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان یکی از اولویت‌های کاری باید مد نظر قرار گیرد و همچنین با توجه به جلسات‌ و ملاقات‌هایی که با ذی‌نفعان بخش مسکن و ساختمان داشتم، اذعان می‌کنم که این برند مجدد احیا گردیده است.

تکریم و معارفه مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن

وی افزود: در دی ماه سال 1396 که سکان بخش اعتباری بانک مسکن به اینجانب سپرده شد، اولین چالشی که با آن رو‍‌به‌رو بودم شناسایی بزرگ‌ترین مشتریان و بدهکاران بانکی بود که در آن زمان به این نتیجه رسیدم که شرکت سرمایه‌گذاری مسکن بزرگ‌ترین بدهکار بانک مسکن است. در عین حال با توجه به شناختی که از فعالیت شرکت داشتم، این سوال برایم مطرح بود که آیا بزرگ‌ترین مشتری نیز گروه سرمایه‌گذاری مسکن است؟

معاون مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: پس از ورود دکتر «ظهیری‌هاشمی» به جمع شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن و در نخستین جلسه با ایشان، از برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تبدیل این شرکت به منضبط‌ترین و بزرگ‌ترین مشتری بانک مسکن مطلع شدیم، و این آرزویی بود که داشتم و خوشبختانه این موضوع در شش ماه برآورد شد.

«علمداری» در ادامه سخنان خود افزود: امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم که شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن نه تنها هیچ‌گونه بدهی به بانک ندارد، بلکه امروز به عنوان یکی از بهترین مشتریان بانک مسکن در حوزه اعتباری تبدیل شده است و ما امروز انواع و اقسام تسهیلات پرداختی که در گذشته فقط به روش سنتی اتفاق می‌افتاد را با لحاظ کردن نکات فن‌آوری‌های نوین در پروژه‌ها از سوی گروه، با افزایش تسهیلات پرداختی به شرکت مواجه هستیم و این‌ها حاصل زحمت، تلاش و پای‌بند بودن شرکت به تعهدات است. 

وی در ادامه ضمن تشکر از تلاش‌های دکتر «ظهیری هاشمی» بیان داشت:  ایشان انسان وارسته و آزاده‌ای هستند که شور و نشاط در مجموعه شرکت و حتی بانک ایجاد کرده بودند و در این سال‌ها برعکس سال‌های گذشته، من با افتخار از پروژه‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن دفاع کردم و با ایجاد مکانیسمی بدون نیاز به مذاکرات قبلی، روند پرداخت تسهیلات به شرکت به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و به‌گونه‌ای این فرآیند تسهیل شده است که بخش اعتبارات بانک مسکن در استان‌ها خود پیگیر موضوعات شرکت سرمایه‌گذاری مسکن هستند.

عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن در پایان با اشاره به برپایی جلساتی با دکتر «یاسر امامی»، اظهار داشت: امیدوارم که شرکت به همین طریق و با وضعیت بهتر از امروز روند توسعه هر چه بیشتر خود را ادامه دهد. 

بر اساس این گزارش، دکتر «محمدرضا جواهری‌تفتی» مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن نیز در این آیین ضمن تشکر ویژه از خدمات ارزنده دکتر «ظهیری‌هاشمی» عنوان داشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور در سال 1400، گروه مالی بانک مسکن بار مضاعفی بر دوش مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن در سال‌جاری گذاشته است. زیرا با توجه به شرایط کنونی اقتصادی در سبد مالی گروه، تکیه بیشتر ما باید در حوزه مسکن باشد.

وی افزود: با یک نگاه به آینده می‌بایست سرمایه‌گذاری چند ساله انجام دهیم تا در زمان مناسب از جهشی که اتفاق خواهد افتاد، بهره مناسب عاید شرکت شود. بنابراین سرعت در اجرای پروژه‌ها بسیار حایز اهمیت است. در عین حال، انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید بسیار حایز اهمیت است و اولویت مهم شرکت به‌شمار می‌رود.

تکریم و معارفه مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن

دکتر جواهری‌تفتی ادامه داد: ثمره کار بسیار خوب دکتر «ظهیری» و همکاران ایشان در تعریف پروژه‌های جدید در چند سال آینده مشاهد خواهد شد و آقای دکتر امامی و همکاران ایشان در خانواده سرمایه‌گذاری مسکن باید با رشد مضاعف، این روند را ادامه دهند و ما نیز در گروه مالی بانک مسکن توجه اصلی را به شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن خواهیم داشت. 

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن افزود: با توجه به اوضاع بورس و بخش‌های مختلفی که انتظارات را برآورده نخواهد کرد، بنابراین وظیفه سنگینی در بخش مسکن خواهیم داشت و این مهم به نوعی به گروه سرمایه‌گذاری مسکن محول می‌شود که دکتر امامی باید این امر را در سیاست‌‎های کلی شرکت و شرکت‌های تابعه گروه ترسیم کنند تا شاهد توسعه این بخش نیز باشیم.

وی گفت: در این شرایط باید فعالیت‌های خود را متناسب با دوران رکود بازار مسکن پیش ببریم و متناسب‌سازی در زمان رکود یعنی تعریف پروژه و سرمایه‌گذاری تا در زمان مناسب بتوانیم رشد اقتصادی خوبی داشته باشیم.

بنا بر این گزارش، مهندس «علیرضا دمیرچی» رییس هیئت‌مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این جلسه، ضمن تبریک به دکتر «ظهیری هاشمی» بابت به جا گذاشتن نام نیک که با تلاش مستمر و همچنین زحمات فراوان در گروه سرمایه‌گذاری مسکن کسب نموده است، برای ایشان از درگاه احدیت آرزوی موفقیت نمود و گفت: گروه سرمایه‌گذاری مسکن در دو وجه مالی و اجرایی فعالیت دارد و اگر کسی نتواند این دو موضوع را با یک توازن و مسیر درستی مدیریت کند، قطع به یقین شاهد اتفاقات و عملکرد خوبی که حاصل تلاش و زحمات همه مدیران و دکتر ظهیری بوده نخواهیم بود.

تکریم و معارفه مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن

وی افزود: این‌که طی دو سال گذشته تولید شرکت از یک میلیون مترمربع به بیش از یک میلیون و 800 هزار مترمربع رسیده و همچنین افزایش انضباط مالی شرکت  مرهون تلاش‌های دکتر ظهیری، مدیران و پرسنل گروه سرمایه‌گذاری مسکن است.

مهندس دمیرچی نیز در پایان ضمن خیرمقدم به دکتر امامی، اظهار امیدواری کرد با حمایت مدیران ارشد بانک مسکن و گروه مالی و قطع به یقین معاونان، مدیران و همکاران گروه سرمایه‌گذاری مسکن، این مسیر روبه رشد و تعالی شرکت ادامه پیدا کند و هر روزه شاهد رشد و شکوفایی بیشتر شرکت باشیم.

بر اساس این گزارش، دکتر «یاسر امامی» مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن نیز در این آیین ضمن تشکر از زحمات دکتر «ظهیری‌هاشمی»، از ایشان به عنوان یک مدیر پاک‌دست، لایق، توان‌مند و در عین حال اهل احترام و اهل پرداختن به مسایل اخلاقی نام برد و برای ایشان در منصب‌های بعدی آرزوی توفیقات روزافزون نمود و گفت: لازم می‌دانم از حسن اعتماد دکتر «محمود شایان» مدیرعامل بانک مسکن، اعضای هیئت‌مدیره بانک مسکن و مدیران گروه مالی بانک مسکن تشکر داشته باشم و امیدوارم که با کمک و حمایت همه مدیران و کارکنان خانواده بزرگ گروه سرمایه‌گذاری مسکن بتوانم استراتژی‌‌‌ها و برنامه‌های مورد نظر مقامات بالادستی (بانک مسکن و گروه مالی بانک مسکن) را محقق کنم.

تکریم و معارفه مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن

«امامی» در ادامه بیان داشت: رکود بازار مسکن، در تبیین استراتژی‌های شرکت تاثیر‌ به‌سزایی خواهد داشت و از طرف دیگر، رسیدن پالس‌های مثبت از توافق میان ایران و غرب و در نتیجه برداشته شده تحریم‌ها، می‌تواند اثرات مثبت در حوزه تولید و حوزه فروش داشته باشد؛ چراکه کاهش نرخ ارز، تسهیل تجارت بین الملل، ورود مصالح، تجهیرات و تکنولوژی‌های جدید از کشور‌های دیگر می‌تواند حوزه تولید را تحت تاثیر خود قرار دهد.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن افزود: امروزه اداره شرکت‌های ساختمانی در یک پارادایم جدیدی در حال انجام است و ما نیز بایسیتی این پارادایم را بشناسیم و در این شرایط تبیین استراتژی کنیم که  اگر به این موضوع مهم پرداخته نشود دیگر نمی‌توانیم لیدر و جریان ساز این بازار باشیم و همچنین اثرگذاری در حوزه رقابت در بازار را از دست خواهیم داد. بنابراین تمام این مسایل باید در استراتژی و برنامه‌ریزی‌هایی گروه و شرکت‌های تابعه مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه، فراهم کردن شرایط صدور خدمات مهندسی، توجه و تمرکز بیشتر به فن‌آوری‌های نوین، توسعه بازار و محصول با توجه به دوره‌های رونق و رکود، اتخاذ سیاست‌های مناسب فروش، بهره‌برداری و اجاره‌داری با توجه به اقتضای هر پروژه، توسعه مدیریت دارایی و املاک و مستغلات، تثبیت و تقویت سود‌آوری و صیانت از حقوق سهام‌داران، استفاده و تمرکز بیشتر بر روی ابزارهای تامین مالی، استفاده حداکثری از ظرفیت تسهیلاتی بانک مسکن و ظرفیت‌های گروه مالی بانک مسکن، استفاده حداکثری از ظرفیت بازار سرمایه و همچینین شفافیت در عملکرد و پاسخ‌گویی بیشتر را بخشی از رئوس برنامه‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن برشمرد. 

مدیرعامل جدید گروه سرمایه‌گذاری مسکن در پایان ضمن قدردانی از همه کسانی که با تلاش آن‌ها شرکت در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته، افزود: امروز برای رسیدن به اهداف متصور و جایگاه بهتر، دست یاری به سوی شمار دراز می‌کنم و امیدوارم با کمک همه شما شاهد توسعه هرچه بیشتر شرکت باشیم.

بنا بر این گزارش، دکتر «روزبه ظهیری‌هاشمی» نیز در این آیین، از همه افرادی که در پیشبرد اهداف و استراتژی‌های شرکت جهت رسیدن به موفقیت‌های کسب شده در گروه سرمایه‌گذاری مسکن نقش ایفا نمودند، قدردانی و تشکر نمود و ضمن تشریح فرآیند این موفقیت، عوامل آن را برشمرد و برای همه مدیران، کارکنان خانواده بزرگ گروه سرمایه‌گذاری مسکن آرزوی موفقیت کرد.

تکریم و معارفه مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن

گفتنی است؛ در این مراسم مهندس «یاسمی» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب و همچنین «میر احمد مصطفایی» به ترتیب به نمایندگی از مدیران‌عامل شرکت‌های تابعه و کارکنان گروه سرمایه‌گذاری مسکن به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان این مراسم نیز حکم مدیرعاملی دکتر «یاسر امامی» از سوی «محمدحسن علمداری» عضو هیئت مدیره بانک مسکن به ایشان اعطا گردید و همچنین هدایایی از جانب مدیران و کارکنان گروه سرمایه‌گذاری مسکن به دکتر «روزبه ظهیری‌هاشمی» اهدا شد.


تکریم و معارفه مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن
تکریم و معارفه مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن
تکریم و معارفه مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن
تکریم و معارفه مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن
تکریم و معارفه مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۰:۱۰