اساسنامه شرکت عمران شهرهای جدید اصلاح شد

تهران - هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی اساسنامه شرکت عمران شهرهای جدید (مادر تخصصی) را اصلاح کرد که بر اساس آن، شرکت مذکور می‌تواند در صورت لزوم به منظور ایجاد شهرهای جدید در کشور طبق مقررات مربوط، پس از طی مراحل قانونی اقدام کند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس این اساسنامه شرکت دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی بوده و طبق این اساسنامه اداره می‌شود.
هدف از تشکیل شرکت، راهبری و ساماندهی فعالیتهای تصدی دولت در زمینه‌هایی چون بررسی نیازها و تقاضاهای بالقوه و امکان‌سنجی برای توزیع متناسب جمعیت و اشتغال در سطح کشور ، تکمیل و اصلاح شبکه مراکز جمعیتی و مدیریت ایجاد مناطق‌جمعیتی برنامه‌ ریزی‌شده و جلوگیری از ایجاد حاشیه‌نشینی در کلان شهرها و کمک به اجرای کمی و کیفی برنامه‌های توسعه مسکن و ایجاد تعادل در بازار مسکن و ایجاد بستر مناسب برای احیای ارزشهای شهرسازی و معماری ایرانی اسلامی است.
بر این اساس، اساسنامه مذکور به موضوعاتی چون فعالیت و وظایف شرکت، سرمایه شرکت، ارکان شرکت و وظایف و اختیارات هر یک از ارکان می پردازد.
بر اساس اصلاح اساسنامه شرکت عمران،شرکت های عمران شهری این شرکت و شرکتهای وابسته (زیرمجموعه) از نظر سیاستها، برنامه‌ها و سایر فعالیتهای اجرایی تابع ضوابط و مقررات وزارت مسکن و شهرسازی می‌باشند.
سال مالی شرکت از اول فروردین ماه هر سال شروع و در آخر اسفند ماه همان سال پایان می‌یابد، به استثنای نخستین سال تأسیس شرکت که از تاریخ تشکیل شروع و آخر اسفند ماه همان سال، ختم می شود.
بر این اساس، مواردی که در این اساسنامه پیش‌بینی‌نشده براساس قوانین و مقررات مربوط از جمله قانون ایجاد شهرهای جدید(مصوب سال 1380) و آیین‌نامه اجرایی قانون یاد شده و قانون زمین شهری و آیین‌نامه اجرایی آن و سایر دستورالعمل های مربوط عمل خواهد شد.
این مصوبه از سوی "محمدرضا رحیمی" معاون اول رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است.
۲ اسفند ۱۳۸۸ ۱۵:۰۲
irna |