تحولات جدی در وزارت مسکن برای اصلاح اطلاع رسانی طرح مهر

تهران - عضو شورای عالی مسکن گفت: اجرای برنامه احداث یک میلیون واحد مسکونی در کشور در قالب "طرح مسکن مهر " در 30 سال گذشته بی سابقه بوده است و به منظور آگاهی رسانی بیشتر به مردم درباره فعالیتهای صورت گرفته، نحوه اطلاع رسانی دراین خصوص در روابط عمومی وزارت مسکن اصلاح خواهد شد.
" مقداد همتی " روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا تصریح کرد، وزیر مسکن و شهر سازی دولت دهم در دوره کوتاه حضور خود در این بخش فعالیت جدی در خصوص طرح مسکن مهر انجام داده ، اما اطلاع رسانی و انعکاس این تلاشها به جامعه در حد انتظار نبوده است.
وی تاکید کرد، برخی ریزش ها یا انصراف های صورت گرفته از طرح مسکن مهر ناشی از ضعف اطلاع رسانی در این بخش بوده است.
براساس برخی ازآمارهای غیر رسمی ، استان تهران به عنوان بیشترین متقاضی مسکن مهر با دو تا پنج درصد انصرافی رو به رو بوده است.
همتی اضافه کرد، دولت نهم طرح مسکن مهر را برای دهک های درآمدی سه تا شش درنظر گرفته بود و دهک های یک و دو توسط سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت پوشش قرار می گیرند .
وی یادآور شد، اطلاع رسانی نادرست در ارتباط با طرح مسکن مهر سبب شد که متقاضیان به این باور برسند که با 10 میلیون ریال آورده می توانند صاحب خانه شوند .
عضو شورای عالی مسکن افزود: اعتماد سازی مردم در خصوص حجم فعالیت های عمرانی صورت گرفته به ویژه در خصوص طرح مهر از نکات مهمی است که در دولت دهم مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است .
وی گفت: بهره برداری از نخستین واحد های مسکونی طرح مهر که در دهه فجر امسال آغاز شد و برنامه ریزی برای واگذاری 50 هزار واحد مسکونی تا پایان سال جاری حاکی از شتاب لازم در اجرای این طرح است.
همتی اظهار امیدواری کرد،روند واگذاری واحد های مسکونی تکمیل شده طرح مهر موجب افزایش اعتماد مردم به تحقق این برنامه شود .
وی اضافه کرد: افزایش میزان تسهیلات بانکی برای ساخت واحدهای مسکونی مهر از رقم 150 و 200 میلیون ریال کنونی به 200 و 250 میلیون ریال نشانه جدیت دولت دهم برای تحقق این برنامه است.
گفتنی است، شورای عالی مسکن در بهمن ماه جاری با افزایش 25 درصدی سقف تسهیلات بانکی طرح مهر برای ساخت وساز سنتی و صنعتی موافقت کرد .
قرار است بانک مسکن از سال 1389 در مناطق روستایی نیز به منظور نوسازی و بهسازی خانه های روستایی سقف تسهیلات را از 75 میلیون ریال کنونی به 100 میلیون ریال افزایش دهد.
۲ اسفند ۱۳۸۸ ۱۵:۲۸
irna |