دیدار دکتر امامی با هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال، سیاست‌ها و انتظارات هلدینگ از این شرکت را تبیین و تشریح کرد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، دکتر «یاسر امامی» مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر با اشاره به سوابق و تجارب خوب و درخشان شرکت شمال در ساخت پروژه‌های ماندگار در استان مازندران، خواستار ارتقای این شرکت میان شرکت‌های تابعه شد و گفت: از شرکت شمال با بیش از 20 سال سابقه فعالیت انتظار می‌رود که جایگاه بهتری در میان شرکت‌های تابعه گروه داشته باشد؛ چراکه استان مازندارن دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بسیاری در حوزه ساخت و ساز است.

وی، وجود جاده‌های فیروزکوه، هراز و چالوس و همچنین تکمیل آزادراه شمال در آینده نزدیک را ظرفیت بزرگ استان مازندران به عنوان قطب توریستی و تفریحی کشور برشمرد و افزود: دسترسی آسان به این استان و البته طبیعت، وجود دریای خزر و آب و هوای معتدل و مناسب مازندران، ظرفیت خانه دوم را در این منطقه به معنای واقعی ایجاد کرده است و گروه سرمایه‌گذاری مسکن و به‌ویژه شرکت شمال باید از این فرصت، بهره ببرد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، خواستار تدوین استراتژی قوی و برنامه‌ریزی دقیق به‌منظور حضور مستمر و پایدار در استان‌های مازندران و گلستان از سوی شرکت شمال شد و گفت: هلدینگ به عنوان یک نهاد حامی، از تمامی پروژه‌های اقتصادی شرکت شمال پشتیبانی می‌کند.

وی اضافه شدن مهندس سلطانی، مهندس بهرامیان و مهندس خاکساریان به عنوان اعضای هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال را ناشی از سیاست حمایت‌گر گروه سرمایه‌گذاری مسکن برشمرد و ادامه داد: مهندس رأس‌الحسینی تاکنون زحمت بسیاری برای بازسازی شرکت شمال کشیده است، اما از هیئت‌مدیره جدید این شرکت انتظار می‌رود که از این پس شاهد اجرای پروژه‌های با کیفیت‌تر و البته با بازدهی اقتصادی مناسب‌تر باشیم.

دکتر امامی در ادامه به ضرورت وجود تنوع سبد تولید شرکت شمال اشاره کرد و گفت: گروه سرمایه‌گذاری مسکن به دلیل وابستگی به بانک مسکن می‌بایست علاوه بر تولید واحدهای مسکونی دارای مقیاس تولید و حجم بالا که کسب‌وکار اصلی آن به‌شمار می‌رود، ساخت پروژه‌های زودبازده و برندساز مانند آن‌چه در مناطقی مانند خزرشهر و دریاکنار وجود دارد و همچنین واحدهای دارای ویژگی‌های خاص و با بازدهی اقتصادی مناسب را در دستور کار قرار دهد.

وی بر ضرورت استفاده شرکت‌های تابعه از برند گروه سرمایه‌گذاری مسکن تاکید و تصریح کرد: گروه سرمایه‌گذاری مسکن در سابقه 32 ساله فعالیت خود در سراسر کشور، یک برند معتبر شناخته می‌شود که تمامی محصولات آن از نمره خوبی برخوردار هستند و این برند و دارایی باید موجب ایجاد ارزش افزوده در تولیدات امروزی شرکت‌های تابعه شود.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن همچنین به طرح اعلامی از سوی رییس‌جمهوری منتخب برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال در کشور اشاره و بیان کرد: به طور قطع، شرکت سرمایه‌گذای مسکن با این طرح همکاری خواهد داشت، مانند آنچه در مشارکت شرکت در پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن رخ داده است که ضمن انجام تعهدات، سودآوری نیز برای شرکت محقق شود. در این مسیر، همچنین باید راهکارهای مناسبی برای کاهش هزینه ساخت اندیشیده شود؛ البته این‌گونه طرح‌ها باید با بالاترین سرعت ممکن پیش برود تا دچار تطویل و تغییرات سیاست‌های کاری نشود.

دکتر امامی در پایان، تکلیف هیئت‌مدیره جدید شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال را ایجاد تنوع در سبد تولید و پروژه‌ها، برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از تسهیلات بانکی و بهره‌گیری از ابزارهای تامین مالی نوین و البته مدیریت مالی و مناسب پروژه‌ها دانست و افزود: استراتژی حضور بلندمدت در مناطقی که فعالیت گروه سرمایه‌گذای مسکن در آنها موجب تغییر بافت و توسعه شده است، یکی دیگر از برنامه‌های اساسی هلدینگ و شرکت‌های تابعه است تا بتواند حداکثر بهره را ارزش‌آفرینی صورت گرفته داشته باشد؛ بنابراین هیئت‌مدیره جدید باید سیاست ایجاد ذخیره زمین در جنب پروژه‌های برندساز خود را نیز در پیش گیرد.

گفتنی است؛ در این دیدار، دکتر «حمیدرضا شیرزاد» معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار، دکتر «حنظله فندرسکی» معاون مالی و منابع‌انسانی و «مجید فوایدی» مدیر امور مجامع هلدینگ و محسن سلطانی، مصطفی خاکساریان، علی راس‌الحسینی، وحید بهرامیان و رضا جاذمی به عنوان اعضای هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال حضور داشتند.

 

بیی
بیی
ب

۵ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۵۶