با حضور دکتر امامی صورت گرفت؛

طلوع «سایه» و «مثلث» در شیراز

طلوع «سایه» و «مثلث» در شیراز
پروژه‌های فاخر و برند ساز برج مسکونی «مثلث» و مجتمع مسکونی «سایه» با حضور مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در شیراز افتتاح شدند.

به گزارش روابط عمومی گروه سرمایه‌گذاری مسکن، دکتر «یاسر امامی» به همراه معاونان هلدینگ، متشکل از دکتر «حمیدرضا شیرزاد» معاون توسعه کسب‌وکار و برنامه‌ریزی، دکتر «حنظله فندرسکی» معاون مالی و منابع انسانی و مهندس «وحید بهرامیان» معاون فناوری و مدیریت ساخت با حضور در شهر شیراز، دو پروژه «مثلث» و «سایه» که در زمره پروژه‌های شاخص، اثرگذار و ایجاد کننده برند شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب به‌شمار می‌روند را افتتاح کرد.

* دکتر امامی: وجود تنوع در پرتفوی فعالیت شرکت‌های تابعه ضروری است

دکتر «یاسر امامی» مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در آیین ویژه افتتاح پروژه‌های مثلث و سایه که در محل سالن اجتماعات برج مسکونی مثلث برگزار شد، ضمن عرض خدا قوت به اعضای هیئت‌مدیره، مدیران و کارکنان شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب، گفت: حضور در جمع اعضای خانواده شرکت جنوب به دلیل افتتاح پروژه‌های سایه و مثلث بسیار باعث افتخار من بوده، چراکه در هر دو پروژه شاهد ساختمان‌های بسیار با کیفیت بودیم و این امر امکان‌پذیر نبود مگر با زحمات بسیار مدیران و کارکنان شرکت جنوب و البته پیمان‌کاران و نمایندگان دستگاه نظارت.

وی از حسن سلیقه مهندس فرزین، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب برای دعوت از پیمان‌کاران این پروژه‌ها در آیین افتتاح آن‌ها که امری مرسوم نیست، قدردانی کرد و افزود: اصل زحمت و کار اجرای پروژه‌ها بر عهده پیمان‌کاران است و باید از مهندسان، طراحان، ناظران و کارگران دست اندر کار این پروژه‌ها تشکر کرد، چراکه نتیجه تلاش و زحمات ایشان به یادگار در شهر شیراز باقی خواهد ماند.

 بازدید از شیراز 1400

دکتر امامی، اجرای پروژه‌های ویژه کلاس اقتصادی بالا را بسیار سخت، پیچیده و طاقت‌فرسا توصیف و تاکید کرد: اجرای این پروژه‌ها، به‌ویژه پروژه برج مسکونی مثلث، انرژی بسیاری از مجموعه شرکت جنوب طلب کرده است که خوشبختانه در مدت زمان مقرر و با وجود انواع و اقسام آیین‌نامه‌ها و حضور نهادهای نظارتی با تلاش و همت مدیران و کارکنان شرکت جنوب به سرانجامی مبارک رسیده است.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، اجرای انواع پروژه در کلاس‌های اقتصادی مختلف در شرکت جنوب را امری بسیار پسندیده دانست و افزود: گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان یک نهاد مالی، ملزم به سودآوری برای سهام‌داران خود بوده و اینکه انتظار داشته باشیم این شرکت فقط به پروژه‌های ویژه اقشار متوسط و کم‌درآمد بپردازد، با اصل فعالیت اقتصادی در تناقض می‌باشد. البته بدیهی است که این شرکت به دلیل ارتباط سازمانی با بانک مسکن و وزارت محترم راه‌وشهرسازی، در پروژه‌های ملی و شهرهای جدید مانند صدرا، اندیشه، پردیس و ... که ویژه اقشار متوسط جامعه هستند نیز حضور پررنگی داشته و این روند ادامه خواهد یافت.

دکتر امامی، وجود تنوع در پرتفوی فعالیت شرکت‌های تابعه را ضروری برشمرد و ادامه داد: شرکت جنوب در این عرصه بسیار خوب عمل کرده است و مابقی شرکت‌های تابعه نیز می‌بایست منطبق بر این سیاست به فعالیت خود ادامه دهند.

وی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن را به عنوان بزرگ‌ترین انبوه‌ساز کشور، الگوساز عرصه کیفیت، مدیریت پروژه‌های ساختمانی و مدیریت مالی این‌گونه فعالیت‌های اقتصادی نامید و افزود: باید با مدیریت هزینه‌ها و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پروژه‌های در دست اقدام را به پایان برسانیم تا به میزان حداکثری از حقوق سهام‌داران خود صیانت کنیم.

مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، نوسانات اقتصادی کشور را عاملی اثرگذار بر فعالیت شرکت و پروژه‌های در دست ساخت دانست و افزود: البته با حضور مدیرانی توان‌مند در هیئت‌مدیره و در بدنه مدیریتی شرکت‌های تابعه، امیدواریم این مشکلات به حداقل ممکن تقلیل یابد.

دکتر یاسر امامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره چگونگی فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب، گفت: جزیره کیش به عنوان مسکن دوم، برای بخش قابل توجهی از هم‌وطنان عزیزمان دارای جذابیت است و باید برنامه‌ریزی لازم برای حضور بلند مدت و ادامه دار در این منطقه به‌منظور ساخت پروژه‌های شاخص و با کیفیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گیرد. همچنین، شهر شیراز یکی از استراتژیک‌ترین شهرها و مناطق برای گروه سرمایه‌گذاری مسکن به‌شمار می‌رود که با توجه به اتمام پروژه برند ساز مثلث که یک عملکرد شاخص برای سرمایه‌گذاری مسکن محسوب می‌شود، باید تعریف پروژه‌های جدید در این شهر در اولویت قرار گیرد.

وی در پایان، دوباره از دست‌اندرکاران برپایی این آیین قدردانی و ابراز امیدواری کرد: با عرضه اولیه قریب‌الوقوع سهام شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب در بازار سرمایه، اتفاقات خوبی برای این شرکت و به‌ویژه سهام‌داران آن رخ می‌دهد و امیوارم شاهد اجرای پروژه‌های ماندگارتر به‌وسیله این شرکت باشیم.

 

بر اساس این گزارش، همچنین برگزاری نشست تخصصی و کارشناسی و ارایه گزارش پیشرفت درباره دیگر پروژه‌های شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب از جمله در جزیره کیش، استان‌های بوشهر، کرمان، خوزستان و هرمزگان با حضور اعضای هیئت‌مدیره، مدیرعامل، معاونان، مدیران شعب تابعه شرکت، پایان‌بخش این سفر فشرده بود.

دکتر امامی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این جلسه با تببین سیاست کاری هلدینگ، تاکید کرد: حاکمیت شرکتی در گروه سرمایه‌گذاری مسکن، احترام و حفظ استقلال شرکت‌های تابعه است و آیین‌نامه‌ها، روش‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های صادره از سوی هلدینگ به دلیل ایجاد یک نظام واحد در روند فعالیت و نحوه تعامل میان آن‌ها به‌منظور نظارت بر شرکت‌های تابعه است.

وی با بیان این‌که باید به شیوه‌ای عمل کنیم که هیچ‌کدام از پروژه‌های در دست اقدام با مانع و مشکلاتی مواجه نشود، افزود: باید با نوع عمل و مدیریت خود روند قبل که میراث‌دار مشکلات گذشتگان خود بودیم را تغییر دهیم که این امر فقط با جاری و ساری شدن ادبیات مشترک کاری و با اجرای آیین‌نامه‌های مختلف برنامه‌ریزی، مالی، کیفی و ... محقق می‌شود.

عضو هیئت‌مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با اشاره به خوش‌نامی و پاک‌دستی مدیران سابق و حاضر این مجموعه، تصریح کرد: خوشبختانه در تاریخ 32 ساله فعالیت شرکت با معضل فساد مواجه نبوده‌ایم و فقط باید بر قراردادها از سوی هلدینگ نظارت شود تا ضمن رعایت استانداردهای لازم، الگوسازی نیز صورت گیرد.

وی وظیفه هلدینگ را عدم دخالت در امور جاری شرکت‌های تابعه دانست و افزود: در دو صورت از سوی هلدینگ اقدام اجرایی انجام می‌گیرد؛ نخست، درخواست مشاوره و کمک از سوی شرکت‌های تابعه برای ارایه راه‌کار درباره ادمه همکاری‌ها و دوم، رصد و پیش‌بینی انحراف از برنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی.

دکتر امامی، دارایی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن را پروژه‌های در دست اقدام شرکت‌های تابعه در سراسر کشور برشمرد و ادامه داد: در هلدینگ از طریق دفتر مدیریت پروژه (PMO) بر تمامی پروژه نظارت اعمال شده و عملیات‌های اجرایی پایش می‌شوند.

* مدیر شعب استان فارس بانک مسکن: سرمایه‌گذاری در بخش املاک شیراز، همواره جذاب است

بنا بر این گزارش، «احمدعلی جعفری» مدیر شعب استان فارس بانک مسکن نیز در این آیین با اشاره به پتانسیل و شرایط ویژه شهر شیراز گفت: سرمایه‌گذاری در بخش املاک شهر شیراز به عنوان سومین ابر شهر ایران، همواره دارای جذابیت است و از این رو، مدیریت شعب استان فارس بانک مسکن در حد توان و البته مقررات جاری، از تمامی پروژه‌های در دست اقدام شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب حمایت می‌کند.

وی با برشمردن پروژه مثلث به عنوان یک برند خاص در شیراز، افزود: ساخت این پروژه که دارای ویژگی‌های منحصر به فرد بوده، بسیار پسندیده است، زیرا تقاضاهای خاص در شیراز وجود دارد و امیدوارم با تعامل، هم‌دلی و هم‌افزایی میان شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب و بانک مسکن، اتفاقات بسیار خوبی در آینده رقم بخورد و آرزوی توفیق و موفقیت بیشتر برای شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن دارم.

بازدید از شیراز 1400

* مهندس فرزین: قدردان معماران تراز اول کشور برای همکاری با شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب هستیم

بر اساس این گزارش، مهندس «فرشاد فرزین» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب در ابتدای آیین، ضمن خیرمقدم به دکتر امامی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن و هیئت همراه، «احمدعلی جعفری» مدیر شعب استان فارس بانک مسکن و اعضای هیئت‌مدیره و مدیران و کارکنان شرکت جنوب، گفت: امروز ماحصل کارهای چند ساله مدیران و کارکنان سابق و حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب به ثمر نشسته است.

بازدید از جنوب مهر 1400

وی در ادامه از همه معماران تراز اول کشور، از جمله: دکتر علیرضا تغابنی، مهندس محمود امیدبخش، مهندس افشین فرزین، مهندس امید شفیعی و ... که با شرکت جنوب همکاری داشته‌اند، قدردانی کرد و افزود: پیمان‌کاران توانا و کاربلدی نیز در طی سالیان گذشته به ما در اجرای پروژه‌های در دست ساخت کمک کرده‌اند که از ایشان نیز قدردانی می‌کنم و که امروز، حاصل زحمات این عزیزان نیز به منصه ظهور رسیده است.

بنا بر این گزارش، در ادامه این آیین، «آسیابان» پیمان‌کار پروژه مسکونی سایه نیز تجربه همکاری با شرکت جنوب را بسیار مطلوب دانست  و «باقری» دیگر پیمان‌کار پروژه سایه نیز تاکید کرد: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب با ساخت واحدهای مسکونی با کیفیت و زیبا، انحصار زندگی بی دغدغه از قشر مرفه جامعه را از بین برده و طبقه‌های متوسط و میان‌درآمدی نیز از نعمت سکونت در منازل منحصر به فرد برخوردار شده‌اند که این اقدام بسیار پسندیده و مبارکی است.

گفتنی است؛ مهندس «فرشاد فرزین» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب به همراه دکتر «سید حسین موسوی» معاون فنی و دکتر «مهدی ابراهیمی» معاون مالی و منابع انسانی شرکت در این بازدید، دکتر امامی و هیئت اعزامی هلدینگ را همراهی کرده و توضیحات لازم را ارایه کردند.

شایان ذکر است، در جریان این سفر یک روزه، از محل کارگاه پروژه تجاری-مسکونی شار شیراز، واقع در شهر جدید صدرا نیز بازدید صورت گرفت و دکتر امامی و هیئت همراه در جریان مراحل اجرایی و پیشرفت کار این پروژه ویژه قرار گرفت.


 

* بازی نور و سایه در مجتمع مسکونی «سایه»

مجتمع مسکونی «سایه» که همراه با بازی نور و سایه است، یکی از پروژه‌های قابل توجه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب بوده که در سال 1388 آغاز شد. این پروژی بزرگ مسکونی در ابتدا با عنوان «نیلوفر» در قالب 11 بلوک ساختمانی طراحی شد که تا سال 1395، پنج بلوک آن به طور کامل به بهره‌برداری رسید. از سال 95، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب تغییراتی در حیطه استراتژی‌های طراحی، ساخت و اجرا همراه شد. در نتیجه‌ی این تغییرات که در راستای ارتقای کیفیت طراحی، ساخت و مصالح مصرفی و در یک کلام تضمین کیفیت پروژه‌ها بود، این شرکت همکاری‌هایی با دیگر گروه‌های معماری معتبر و بنام در ایران آغاز کرد. شاخص‌سازی پروژه‌ها و برندینگ از جمله مواردی هستند که در نگرش‌های جدید شرکت اتخاذ شدند و عموماً گروه‌های معماری مشاور و همراه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب، به خوبی به آن پرداخته‌اند.

عمده‌ی فعالیت‌های این گروه در حیطه‌ی «بازطراحی نما» «ساماندهی پلان‌ها» و « بازطراحی محوطه‌سازی بلوک‌ها» صورت گرفته و تاکنون ادامه دارد.

در نتیجه‌ی بازتعریف طراحی، مصالح انتخابی و اجرا در این پروژه، نام آن تغییر داده شد. در واقع در این پروژه از متریال آجر با بهره‌مندی از الگوی «آجر مجوف» در بلوک‌های 6 تا 10 و همچنین از لوورهای فلزی با هدف هدایت نور به فضای داخلی در بلوک استفاده شده است. در طراحی نمای این مجموعه نیز، کیفیت‌های مختلفی از سایه‌اندازی اجرا شده که همین بازی‌های نور و سایه نهایتاً نام «سایه» را برای فاز جدید مجتمع مسکونی نیلوفر به ذهن طراحان آورد و این اثر معماری توانست در سال 1399، پلاک نقره‌ای جایزه معماری «میزان» را کسب کند.

سایه

این پروژه در زمین به مساحت 7 هزار و 529 مترمربع با کاربری مسکونی در بلوار فضیلت شیراز واقع شده است. این مجموعه‌ی 175 واحدی با زیربنایی در حدود 22 هزار و 500 مترمربع طراحی و در حال اجرا است. این پروژه شامل 6 بلوک با اسکلتی بتنی است که پنج بلوک از این مجموعه به طور یکسان، 9 طبقه (شامل پارکینگ در زیرزمین، همکف و هفت طبقه واحد مسکونی) و در مجموع 175 واحد مسکونی دارد و یک بلوک دیگر به طور مجرا، تنها در 5 طبقه (همکف و چهار طبقه واحد ساختمانی) و در 32 واحد مسکونی طراحی شده است.

* مثلث، شکوه خاص

در امتداد بلوار پرستار که قدم بزنی، دورنمایی از کوه زیبای دراک پیداست. طرف دیگر خیابان، ساختمان‌های بزرگ و برافراشته‌ای هستند که با واحدهای تجاری در همکف آغاز می‌شوند و سوی نگاه را به بالا هدایت می‌کنند. ساختمان‌‌هایی که نهایت به یک برج بلند و مثلث گونه می‌رسند. در طراحی نما و کالبد کلی پروژه دراک که تفاوت محسوسی با ساختمان‌های مجاور دارد، تلاش قابل ملاحظه‌ای در راستای هم‌خوانی با محیط طبیعی اطراف، که کوه زیبای دراک است، مشاهده می‌شود. در این بنای شاخص، علاوه بر استفاده از مصالح مرغوب، نورپردازی در شب و شاخص بودن و زیبایی بصری در طراحی نما و بازنمایی حس سترگی کوه، طرح بلوک‌ها به صورت پلکانی‌ست؛ گویی که از دامنه آغاز و در پروژه‌ی مثلث به اوج می‌رسد.

بازدید از جنوب مهر 1400

مجتمع مسکونی مثلث، شامل 15 طبقه مسکونی به همراه یک طبقه همکف شامل لابی، دفتر مدیریت، سالن جلسات و باشگاه ورزشی و دو طبقه زیرزمین شامل انباری و پارکینگ، سالن اجتماعات و اتاق کودک است. این مجتمع در زمینی به مساحت 2 هزار و 595 مترمربع، در یکی از بهترین مناطق شیراز واقع شده است. از سویی خیابان معالی آباد و مجتمع تجاری-تفریحی نگین است و از سوی دیگر به خیابان فرهنگ شهر می‌پیوندد.

این مجتمع مسکونی با زیربنای حدود 11 هزار و 891 مترمربع، شامل 42 واحد مسکونی در قالب چهار تیپ واحد آپارتمانی به صورت دو خوابه و سه خوابه با طرح داخلی ویژه و مناسب پرداخت شده‌اند که حاصل آن به وجود آمدن فضایی مدرن در کنار افزایش سطوح عملکردی است. علاوه بر آن، بام سبز مجموعه مثلث به متراژ تقریبی 300 مترمربع شامل فضاهای نشیمن، فضای سبز و نورپردازی با چشم‌انداز 360 درجه به شهر زیبای شیراز است.

طرح اولیه پروژه‌ی مثلث، توسط مرحوم مهندس میرمیران در قالب هندسه‌ی مثلث با تاثیرپذیری از فرم‌های بستر طرح و با سازماندهی منطبق بر ساختار و هندسه مثلث به لحاظ نظام سازه‌ای و سازمان‌دهی فضاهای معماری و دسترسی‌های عمودی و افقی شکل گرفته بود. پلان‌های مسکونی چهار واحدی دوبلکس در طرح فوق طی دو مرحله توسط مشاوران بعدی مورد بازبینی قرار گرفته است که در نتیجه این بازنگری‌ها، نظام سازه‌ای منطبق بر ساختار مثلث دگرگون شده و واحدها از حالت دوبلکس به مسطح تغییر یافته است.

استفاده از سیستم خانه‌های هوشمند، نورگیری مستقیم تمام واحدها با بهترین چشم‌انداز در فضاهای اصلی، استفاده از دیوارهای دوجداره همراه با عایق صوتی و حرارتی در تمامی سطوح مشترک بین واحدها و جداره‌های خارجی و شیشه‌های دوجداره، ارتقای کیفیت معماری، بهبود کارآیی، سامان‌دهی فضاها، بهینهسازی فضاهای مفید شامل تفکیک فضای عمومی و خصوصی، از دیگر شاخصه‌های برج مسکونی مثلث به‌شمار می‌روند.

در این بنا، طراحی مدرن، ساده‌سازی فرم‌ها و نورپردازی داخلی، موجب افزایش سطح کیفی و آسایش محیطی در کل پروژه شده است. همچنین بهره‌گیری از برندهای برتر جهت تامین تجهیزات و مصالح تاسیساتی با رویکرد کاهش مصرف انرژی، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و راندمان بیشتر، محوطهسازی ورودی مجموعه و رینگ دسترسی داخلی ساختمان به صورت سنگفرش، شامل سایبان‌های ورودی محوطه و سایبان‌های ورودی ساختمان، فضای سبز، تعبیه مکان‌های نشیمن و حرکتی با کف‌سازی، مبلمان و نورپردازی، از دیگر ویژگی‌های این بنای صاحب امضا در شیراز است.

* شار؛ در پی احیای تعاملات اجتماعی

پروژه مجتمع تجاری-مسکونی شار شیراز وظیفه تامین بیش از 500 واحد مسکونی با مساحت زیرساخت تقریبی 91 هزار مترمربع در قطعه زمینی با مساحت 35 هزار مترمربع در محدوده فاز دو شهر جدید صدرا را بر عهده دارد. کاربری‌های غالب مجموعه شامل فضای سبز مسکونی، تجاری، پارکینگ، مشاعات و فضاهای چند منظوره عمومی می‌باشد.

بازدید از جنوب مهر 1400

مجتمع تجاری-مسکونی شار الگویی برای ساخت مجموعه‌های مسکونی با رویکرد احیای تعاملات اجتماعی است. مجتمعی که هر کسی در آن واحد مسکونی با کیفیتی در اختیار داشته باشد و در عین حال آن‌چنان که در سابقه تاریخی شهروندان هست با نگاهی با الگوهای بافت تاریخی مانند حیاط مرکزی، مرکز محله، کوچه و گذر و ... امکان تعاملی پویا با سایر ساکنان و شهروندان صدرا را داشته باشد. شار می‌تواند یک نقطه شروع باشد برای ارایه امکانات زیستی و استاندارد بالاتر در کیفیت اجتماعی، به‌گونه‌ای که نه تنها ساکنان که همسایگان نیز شرایط مطلوب زندگی شهری را تجربه کنند. این مجموعه در پی خلق فضایی بهینه و پویا، تعامل با شهر، تنوع فضایی و کالبدی و ایجاد حس تعلق برای ساکنان است. 


بازدید از جنوب مهر 1400
بازدید از جنوب مهر 1400
بازدید از جنوب مهر 1400
بازدید از جنوب مهر 1400
بازدید از جنوب مهر 1400
بازدید از جنوب مهر 1400
بازدید از جنوب مهر 1400


بازدید از جنوب مهر 1400
بازدید از جنوب مهر 1400
بازدید از جنوب مهر 1400
بازدید از جنوب مهر 1400
بازدید از جنوب مهر 1400
بازدید از جنوب مهر 1400
بازدید از جنوب مهر 1400
بازدید از جنوب مهر 1400

۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۱۷:۵۶