مقام مسول: روند صنعتی‌سازی مسکن قابل قبول است

تهران - معاون وزیر مسکن و رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، روند کنونی توسعه صنعتی‌سازی در کشور را قابل قبول دانست و گفت: می‌توان امیدوار بود که در چشم‌انداز مقرر شده، هدف رسیدن به سهم 20 درصدی محقق شود.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، "محمود فاطمی‌عقدا" با حضور در محل پروژه هشت هزار واحدی پرند، از نزدیک در جریان پیشرفت این طرح قرار گرفت.
معاون وزیر مسکن و رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ضمن مناسب ارزیابی کردن پیشرفت پروژه صنعتی‌سازی (مپسا) در پرند با اشاره به اینکه در این پروژه چندین فناوری مختلف در حال اجرا است، اظهار داشت: این پروژه یک سایت نمایشگاهی است که از قابلیت‌های آموزشی بالایی برخوردار است.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری‌های بیشتر شرکت مپسا و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، اظهار داشت: فعالیت مرکز بیشتر محدود به مباحث تحقیقاتی و آزمایشگاهی است و شرکت مپسا نیز وظایف و ماموریت‌هایی دیگر را دنبال می‌کند و بنابراین هیچگونه اصطکاک کاری میان این دو نیست.
فاطمی‌ عقدا افزود: مپسا و مرکز در هماهنگی کامل با هم به فعالیت خود می‌پردازند و با برنامه‌های جدیدی که در دستور کار داریم، امیدواریم این همکاری‌ها توسعه یابد.
معاون وزیر مسکن خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حجم قابل توجهی از فناوری‌هایی که در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن روی آنها کار می‌شود، از طریق مپسا معرفی شده است.
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گفت: زمان لازم برای صدور مدرک مربوط به فناوری
‌های نوین دو ماه در نظر گرفته شده که این روال در زمان حاضر در صورت کامل بودن مدارک در کمتر از یک هفته انجام می‌شود.
در ادامه این بازدید، "سیدحسن قلعه‌نویی" مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت پروژه‌های ساختمانی ایران، اظهار داشت: یکی از اهداف ما از اجرای پروژه پایلوت، مستند سازی تمام مسائل و جزئیات برای مراحل مختلف کار است.
وی گفت: بخش خصوصی فعال در پروژه پرند، این فرصت را در اختیار دارد که با تربیت نیروی انسانی ماهر در کنار افراد مجرب، توانایی انجام پروژه‌های بزرگتر را پیدا کند.
وی افزود: قصد ما این است که این مجموعه، تبدیل به کارگاهی شود تا هنگام اجرای سیستم‌های مختلف ساختمانی، بازدید‌کنندگان بتوانند با روش‌های مختلف آشنا شده و با استفاده از تحلیل در حوزه نظری و اجرایی، نسبت به انتخاب سیستم متناسب با منطقه خود اقدام کنند.
۱۰ اسفند ۱۳۸۸ ۱۶:۴۵
irna |