وزیر مسکن :خبرهایی خوش در حوزه مسکن شرایط را برای بسیاری متحول می کند

شیراز- وزیر مسکن و شهرسازی در سفر به شیراز گفت: خبرهایی خوش در حوزه مسکن که شنیدن آن شرایط را برای بسیاری متحول می کند.
مهندس علی نیک زاد روز شنبه در شیراز در حاشیه دومین همایش مقررات ملی ساختمان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان داشت : این خبرهای خوش که انشا الله سال آینده اجرایی خواهد شد می تواند بسیاری از متقاضیان مسکن را صاحب خانه کند یا از دغدغه آنان بکاهد .
وی بدون اشاره به جزییات این خبرهای خوش گفت: در روزهای آینده این خبرهای خوش را اعلام خواهیم کرد و البته با حمایت دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری تصمیماتی گرفته شده است که این خبر خوش به عنوان عیدی ملت در شب عید به همه مردم اعلام شود.
نیکزاد گفت: تصمیماتی که در این زمینه گرفته شده در حال گذراندن مراحل نهایی است، و با اتخاذ این تصمیم دولت راه خانه دار شدن مردم را آسان خواهد کرد .
وی در بخش دیگری از این گفت و گو بر لزوم اجرای کامل مقررات ملی ساختمان توسط مهندسان و ناظران و پیمانکاران تاکید کرد و گفت: مسکن یک نیاز ضروری برای مردم است و ما همه شرایط لازم برای آسان شدن داشتن سرپناه و خانه برای مردم انجام داده ایم و می توان شرایطی را متصور شد که 80 درصد از هزینه احداث خانه توسط تسهیلات تامین شود .
نیکزاد افزود: دولت در شرایط کنونی تصمیم دارد تا به طور جدی وارد مقوله مسکن شود و به حل مشکل مردم بپردازد و حجم فعالیت هایی که برای دولت دهم دیده شده است قطعا چنیدین برابر فعالیت هایی است که در دولت های دیگر انجام شده است.
وزیر مسکن و شهرسازی به توان مهندسان ایرانی برای احداث سازه های بزرگ و محکم اشاره کرد و گفت: تجربه 30 سال گذشته نشان داده است که مهندسان ما در همه حوزه هایی که به ساخت و ساز ارتباط دارد از جمله راه و سد و ساختمان و سایر موارد خیلی محکم وارد شده اند و توان دوچندان دارند از این رو انتظار این است که در زمینه شهر سازی و احداث خانه مردم که باید سلامت و امنیت مردم را تضمین کند نیز محکم و استوار وارد شوند.
وزیر مسکن و شهرسازی گفت:ما در مقابل جان مردم مسوولیم و متعهد هستیم که وقتی خانه ای را می سازیم ،ساخت آن را تایید می کنیم شرایطی فراهم آید که در این خانه با آسایش و امنیت بتوان زندگی کرد.
دومین همایش مقررات ملی ساختمان روز شنبه با حضور کارشناسان ، صاحبنظران و مهندسان در تالار حافظ در شیراز گشایش یافت و به مدت دو روز ادامه دارد .
در این همایش دو روزه راهکارهای ترویج و اجرای مقررات ملی ساختمان ،آسیب شناسی وضعیت موجود ساخت و ساز در کشور ، ارزیابی ضوابط طراحی مقاومت ساختمان در مقابل زلزله و بهینه سازی مصرف انرژی در ساخت و سازها مورد بررسی قرار می گیرد.
۱۶ اسفند ۱۳۸۸ ۱۶:۱۹