طولانی شدن زمان اجرای پروژه های عمرانی از دغدغه های نظام است

معاون وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد، طولانی شدن مدت زمان اجرای پروژه های عمرانی از دغدغه های نظام محسوب می شود و علاوه بر افزایش هزینه های اجرا، بدبینی مردم را بدنبال دارد.
"جعفر علیزاده " روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا تصریح کرد، براساس برنامه ریزی انجام شده در دولتهای نهم و دهم به موضوع طول مدت اجرای پروژه ها توجه اساسی شده است و وزارت مسکن وشهرسازی کاهش مدت زمان اجرای پروژه های عمرانی را در برنامه خود گنجانده است.
وی بابیان اینکه امسال 177 پروژه با زیر بنای حدود دو میلیون و 150 هزار متر مربع از سوی سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی در دست اقدام است،مجموع اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه ها را سه هزار و 30 میلیاردریال اعلام کرد.
مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی احداث یک هزار و 27 بیمارستان با زیربنای کلی یک میلیون و 50 هزارمترمربع و بیش از 13 هزار و 500تخت را یکی از برنامه های این سازمان نام برد.
وی تاکید کرد، هدف تعریف شده برای این بیمارستانها، احداث و تحویل به دستگاه بهره بردار در دولت دهم است و فعالیت این مراکز می تواند تغییر اساسی در ارتقای شاخص های بهداشتی و فضاهای فیزیکی و امکانات خدماتی به دنبال داشته باشد.
علیزاده اضافه کرد، اعتبار سال جاری برای ساخت این بیمارستانها یک هزار و 950 میلیارد ریال بود که به منظور سرعت دادن به اجرای این پروژه و کاهش مدت ساخت یک هزار و 200 میلیارد ریال نیز از محل متمم بودجه به آن اختصاص یافت.
به گفته معاون وزیر مسکن وشهرسازی ، در لایحه بودجه سال 1389 برای اجرای پروژه بیمارستانها بالغ بر دو هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است .
وی تاکید کرد،برای تحویل یک هزار و 27 بیمارستان در دست احداث تا سال 1392، به حدود شش هزار و 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که باید از منابع
ملی تامین شود.
علیزاده از برنامه احداث پروژه های جدید بیمارستانی که در سفرهای دور دوم و سوم ریاست جمهوری به استانها مورد تصویب قرار گرفته است ،خبر داد و گفت : در لایحه بودجه سال آینده کل کشور اجرای 19پروژه جدید با سه هزار و 684 تخت و اعبتار بالغ بر 400 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
گفتنی است، سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی که وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی است از دستگاه های غیر قابل واگذاری به بخش خصوصی تشخیص داده شده است و دستگاه تخصصی در این حوزه محسوب می شود.
۱۸ اسفند ۱۳۸۸ ۱۶:۵۵
irna |