زیر مسکن: تمامی مشکلات مسکن مهر در کشور حل شده است

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر در کشور در دست ساخت بوده و تمامی مشکلات موجود در این بخش حل شده است
به گزارش خبرنگار ایرنا، "علی نیکزاد"، دوشنبه شب در پایان سفر یک روزه خود به استان خوزستان در جمع خبرنگاران در اهواز افزود: هم اینک در قیمت زمین و مسکن ثبات داریم و با توجه به رفع تمامی مشکلات موجود در طرح مسکن مهر امید است تمامی مردم به زودی صاحب مسکن شوند.
وی تاکید کرد: سال آینده سال شکوفایی مسکن مهر و خانه‌دار شدن متقاضیان این بخش خواهد بود و امید می رود همراه با رونق در کنار ساخت و سازها باشد.
نیکزاد همچنین با اشاره به روند اجرایی طرح مسکن مهر در چند شهر خوزستان با توجه به بازدیدهای امروز خود از این شهرها اظهار داشت: در بحث مقاوم سازی مسکن که سهم خوزستان در سال 87، هشت هزار واحد مسکونی بود صد درصد تسهیلات از سوی بانک ها پرداخت شده و اعتبار لازم برای هشت هزار سهم پیش بینی شده برای سال 89 نیز تامین شده است.
وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: این تسهیلات از ابتدای سال 89 تا سقف یکصد میلیون ریال را شامل می شود و کسانی که این تسهیلات را دریافت کنند با افرادی که در سال های گذشته آن را دریافت کرده اند تفاوتی نخواهند داشت.
وی افزود: برای 48 هزار نفر واجد شرایط مسکن مهر در 35 شهر خوزستان قرار شده تا پایان فروردین سال آینده زمین توسط مسکن و شهرسازی تامین و در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شود.
نیکزاد گفت: برای تمامی کسانی که در این شهرها اقدام به ساخت مسکن به صورت گروهی، تعاونی و انبوه سازی کنند برای ساخت غیر صنعتی 200 و صنعتی 250 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
وزیر مسکن و شهرسازی اضافه کرد: 40 هزار نفر از این ها در 17 شهر بالای 25 هزار نفر سکونت دارند که مساعدت لازم برای تامین زیرساخت ها و روبناها از سوی وزارت مسکن و شهرسازی و استاندار خوزستان به عمل می آید.
وی از اختصاص هشت میلیارد ریال برای اجرای طرح مسکن مهر در شهر بهبهان خبر داد و گفت: برای استادیوم ورزشی 50 هزار نفری اهواز نیز از معارض برای همکاری و رفع مشکل موجود دعوت شده که طبق قانون مبنی بر عدالت دولت مشکل حل شود.
وزیر مسکن و شهرسازی از اختصاص یکصد میلیارد ریال از سوی وزارت مسکن و شهرسازی، یکصد میلیارد ریال توسط سازمان تربیت بدنی و 20 میلیارد ریال دیگر از سوی استاندار برای تکمیل این استادیوم ورزشی خبر داد و گفت: این طرح دهه فجر سال آینده بهره برداری می شود.
وی همچنین با اشاره به اختصاص 50 میلیارد ریال از سوی وزارت مسکن و شهرسازی برای احداث 22 کیلومتر جاده ارتباطی شیرین شهر تا اهواز، افزود: این طرح نیز دهه فجر سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.
نیکزاد، در عین حال به احداث باغ و باغ شهر به میزان 200 هکتار در شهرهای جدید شیرین شهر و شهر رامین اهواز اشاره کرد و اظهار داشت: تا پایان فروردین سال 89 ورودی شیرین شهر آسفالت کشی و به شهرهای هندیجان، بهبهان، ماهشهر و بندر امام تا سقف 10میلیارد ریال برای کمک به احداث زیرساخت های طرح مسکن مهر اختصاص می یابد.
وزیر مسکن و شهرسازی در سفر یک روزه خود از ساعات نخستین روز دوشنبه به مدت 13 ساعت از روند اجرایی طرح مسکن مهر در شهرهای هندیجان، بهبهان، ماهشهر، بندر امام و استادیوم ورزشی 50 هزار نفری اهواز دیدن کرد.
۲۵ اسفند ۱۳۸۸ ۱۴:۳۰
irna |