نیکزاد: پایین ماندن نرخ تورم در کشور ناشی از ثبات قیمتی در مسکن است

اهواز - وزیر مسکن و شهرسازی گفت: این که دولت توانسته نرخ تورم را در کشور پایین نگه داشته، ناشی از ایجاد ثبات قیمتی در مسکن است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، "علی نیکزاد"، در نشست شورای مسکن خوزستان در اهواز افزود: موضوع مسکن نه یک موضوع بخشی که فرابخشی است و رفع مشکلات موجود در این بخش همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه ها را می طلبد.
وی مسکن و اشتغال را اولویت های دولت دهم در رفع مشکلات موجود و ساماندهی وضعیت فعلی در این دو بخش عنوان کرد و اظهار داشت: اعتقاد ما به مسکن، معنوی است که اگر مشکل مسکن و اشتغال جوانان حل شود دیگر نیازی نیست غصه بزهکاری ها، مواد مخدر و افزایش روزافزون زندانیان را خورد.
نیکزاد با بیان این که اگر چرخه مسکن نچرخد کارها در دیگر بخش ها رونقی نخواهد داشت اضافه کرد: اقتصاد مسکن در اولویت بعدی موضوعی امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.
وی از تخصیص یک هزار و 300 میلیارد ریال تا پایان سال جاری و دو هزار و 700 میلیارد ریال دیگر در سال 89 به عنوان یک سوم سهم دولت برای اجرای طرح مسکن مهر خبر داد و گفت: هم اینک 500 میلیارد ریال به وزارت نیرو داده ایم که برای رفع مشکلات موجود در بخش زیرساخت های آب و فاضلاب در این طرح از ابتدای سال آینده بین شرکت های توزیع برق و آبفا در استان ها توزیع خواهد شد.
نیکزاد یک سوم سهم در تامین اعتبارات لازم طرح مسکن مهر را مربوط به وزارت نیرو از محل منابع داخلی این وزارت خانه، یک سوم از سوی وزارت مسکن و شهرسازی و یک سوم دیگر را مربوط به استانداران دانست که باید از طریق این سه تامین شود.
وزیر مسکن و شهرسازی اضافه کرد: در زمان حاضر از مجموع دو هزار و 700 میلیارد ریال سهم سال آینده، یک هزار و 500 میلیارد ریال سهم دولت کنار گذاشته شده که لازم است شورای مسکن نظارت کند تا درون و برون محدوده در اجرای این طرح یکی تلقی نشود.
وی تاکید کرد: ما نمی توانیم پایین تر از قیمت تمام شده، زمین در اختیار متقاضیان قرار دهیم برنامه ما برای مسکن مهر تا پایان شهریور سال آینده است که عمده این طرح تا آن موقع به بهره برداری می رسد.
استاندار خوزستان نیز گفت: هزینه آماده سازی زمین در بسیاری از شهرهای استان به دلیل قرار گرفتن در جلگه خوزستان بسیار بالاست که امید می رود توجه ویژه ای به اختصاص اعتبارات لازم و افزایش تسهیلات در ساخت و ساز مسکن در این مناطق معطوف شود.
"سید جعفر حجازی"، افزود: از مهر سال 86 تاکنون برای ساخت مسکن در قالب طرح مسکن مهر کارهای ارزشمندی در استان صورت گرفته اما از شش ماه گذشته تاکنون جان تازه ای گرفته و حذف برخی کارها در این مسیر شتاب کار را بیشتر کرده است.
استاندار خوزستان ادامه داد: رقم تخصیصی برای شهرهای جنوبی خوزستان کافی نیست، به دلیل صنعتی بودن این شهرها قیمت تمام شده مسکن بیشتر از سایر مناطق است که اگر در سقف وام ساخت مسکن در این شهرها تمهیداتی اندیشیده شود ثمربخش خواهد بود.
۲۵ اسفند ۱۳۸۸ ۱۴:۳۱
irna |